RETWEETS

Les 'telecos' volen conquistar la ciutat

i Albert Cuesta
25/11/2012
2 min

Doble i significativa coincidència entre Vodafone i Telefónica aquesta setmana a Barcelona. Les dues operadores han celebrat aquí els seus congressos anuals dirigits als seus clients empresarials, Move i Móvil Forum, respectivament. És hora de vincular-se a la capital mundial del mòbil.

Les dues companyies també han coincidit en el format de l'exposició: es tractava de reproduir una ciutat, amb els seus carrers, botigues i mobiliari urbà. Exhaurit el negoci de les trucades de veu, les telecos aposten pels serveis d'internet mòbil -gràcies a una altíssima penetració dels smartphones a l'Estat, que representen el 55% dels mòbils en ús- i per la sensorització de les ciutats intel·ligents. Ho deia Francisco Salcedo, responsable d'estratègia i nous negocis de Telefónica: "Ara ens centrem en les màquines; al món hi haurà 50.000 milions de dispositius connectats l'any 2020".

Hem vist fanals que es poden regular a distància i avisen la brigada municipal quan es fon la bombeta; bancs i papereres amb etiqueta NFC per reportar incidències als serveis de manteniment; pilons per carregar vehicles elèctrics en què es pot pagar el consum amb el telèfon; aplicacions mòbils per sancionar conductors -l'índex de cobrament és un 30% més alt que el de les multes en mà-, i tauletes amb aplicacions per als pèrits d'assegurances i els cobradors d'escurabutxaques. La proposta és especialment pertinent en aquests temps: millorar l'eficiència empresarial i administrativa gràcies a les telecomunicacions.

Les operadores s'introdueixen en sectors aliens a la seva activitat. Telefónica ofereix serveis de reducció del consum energètic i de telemedicina: el 80% de la despesa sanitària la generen un 20% dels pacients, la majoria amb malalties cròniques que permeten el seu seguiment a distància.

Albert Cuesta és analista tecnològic.

stats