Retweets

Apple i Google de cara a la galeria

20/03/2021
2 min

Al final de l’any passat, Apple va anunciar que rebaixava a la meitat la comissió del 30% que cobra als creadors d’aplicacions sobre totes les vendes de productes i serveis que fan a la seva App Store: els que facturin menys d’un milió de dòlars anuals mitjançant la plataforma passen a pagar només un 15%. Això sí, els que venen més continuen havent de liquidar a Apple el 30%.

Dimarts passat, Google va imitar el seu rival. A partir de l’1 de juliol, la comissió que la Play Store aplicarà als desenvolupadors baixarà del 30% actual al 15% per al primer milió de dòlars que facturin a l’any. L’empresa estima que el 99% dels creadors d’aplicacions de pagament veuran com el cost de distribució baixa a la meitat.

En bona part, la concessió dels dos gegants de l’ecosistema d’aplis és de cara a la galeria, per apaivagar les acusacions de posició dominant i tenir arguments per negar-les als tribunals i els reguladors de la competència. Però en realitat tampoc estan renunciant a gran cosa. La firma d’anàlisi Sensor Tower calcula que si Google hagués aplicat la rebaixa de comissions l’any passat, hauria deixat d’ingressar 587 milions, vora un 5% dels 11.600 milions que va cobrar en aquest concepte. En el cas d’Apple, la davallada hauria sigut de 595 milions, només el 2,7% dels 21.700 milions que va guanyar amb l’App Store el 2020. El postureig els surt molt a compte.

Dit això, les xifres facilitades en aquest cas per Google aporten una altra informació interessant. L’empresa assegura que només el 3% de les aplicacions de la Play Store són de pagament. Si només un 1% d’aquestes facturen més d’un milió de dòlars a l’any, i sabent que el catàleg inclou al voltant de tres milions d’aplis, resulta que només n’hi ha unes 30.000 que generen directament -via descàrrega, ampliacions o serveis vinculats- més d’un milió de dòlars. La resta sobreviuen -algunes molt bé- a base d’anuncis o d’explotar les dades personals dels usuaris.

stats