Empreses

El Rei de Catalunya existeix i vol triomfar amb olis i vins de qualitat

Tres socis llancen un segell gastronòmic amb el qual també volen comercialitzar cava i cervesa

3 min
Ampolles de la marca El Rei de Catalunya

BarcelonaLa història va començar en el punt més àlgid del Procés. "Heu intentat crear una República, però no ho heu aconseguit. Ara Catalunya és un regne i jo en soc el rei", va dir l'Amir Kassaei als seus treballadors. Era l'any 2017 i el 50% de la seva plantilla havia sortit a manifestar-se. Ell venia de Nova York i poc abans havia aterrat a Barcelona per crear una agència de màrqueting i comunicació que encara ara dirigeix. Des d'aleshores, aquest creatiu austríac va pel món introduint-se com a tal. "Molta gent pensa que és divertit, i a d'altres no els fa gens de gràcia", explica l'Amir en una conversa amb l'ARA.

Inscriu-te a la newsletter Empreses Inscriu-t’hi
Inscriu-t’hi

Encara no ho sabien, ni ell ni els seus dos socis, però aquesta broma, que l'Amir també ha utilitzat els últims set anys per presentar-se amb enginy, acabaria transformant-se en el nom d'una marca gastronòmica que es donaria a conèixer al públic durant la Diada de Catalunya del 2024. Però aquest nom, el Rei de Catalunya, no va ser l'únic que va sorgir de forma espontània. "Cada any, al novembre, vaig a Picamoixons amb el meu sogre a collir olives. I un dia li vaig portar a l'Amir una ampolla d'oli", explica el Pere, un dels socis, que temps abans havia iniciat una relació d'amistat amb l'Amir arran de tractar-hi professionalment. El va sorprendre tant aquest producte que va saltar l'espurna: "Per què no creem aquesta marca per celebrar els reis i reines de Catalunya que fan tots aquests productes?" A partir d'aquí tots dos van començar a parlar amb gent del sector per explicar una idea que tot just s'estava gestant: crear un segell amb una idea innovadora i un màrqueting atractiu per comercialitzar productes de qualitat, sobretot de petits productors catalans.

De moment, comercialitzen oli, vi blanc i vi negre sota aquesta marca, i aspiren a poder fer el mateix amb cava i vi rosat –per als quals ja estan buscant proveïdors–, i també cervesa, de cara a l'any vinent. "L'altre dia vaig estar al restaurant del meu cunyat; tothom preguntava i molts ho criticaven perquè aquí no hi ha rei, però d'això es tracta", explica el Pere. La maquinària publicitària va començar a rodar fort aquesta Diada, amb cartells al carrer i anuncis en mitjans catalans amb eslògans irreverents relacionats amb la política catalana, com ara "Benvingut a Catalunya, on fins i tot els espanyols són turistes", "Tasts units de Catalunya", "Hem deixat de cremar contenidors, ara fem vi" i "Ja soc aquí". Més enllà d'aquesta aposta publicitària, la idea dels fundadors és comercialitzar productes de diferents productors a través d'El Rei de Catalunya. Però aquest atrevit nom també els va tancar alguna porta.

"Per al vi, vam començar amb un celler familiar del Priorat, però vam tenir un problema amb la DO, i vam haver de buscar un altre celler que pertanyés a la DO Catalunya. No podíem embotellar al Priorat perquè al nostre nom hi havia la paraula Catalunya. Ara tenim un vi que ens agrada i està bé", explica en Pere. Aquesta recerca de la qualitat la porten a terme durant el procés d'elaboració, també en el cas de l'oli: "El mateix dia, omplim els cabassos i els portem al molí, on es fa l'oli al cap de poques hores. L'oliva no es podreix, fem oli en branca, que és de l'arbre al molí, mentre que en altres llocs l'oliva pot arribar a estar tres o quatre dies emmagatzemada; aquests dies fan que les olives es facin malbé", explica el Pere.

Catalunya i Balears

De moment, continuen parlant amb distribuïdors per fer arribar el seu producte a restauradors de Catalunya i Balears, on volen estendre la seva marca. Avui, els seus vins ja figuren en les cartes d'alguns locals de Barcelona i Eivissa. "Si fas qualitat, no pots aspirar a vendre 10 milions d'ampolles", explica el Pere. L'objectiu és vendre entre 200.000 i 300.000 ampolles l'any, però encara hi estan lluny: de moment n'han llançat 2.000. També venen a particulars a través d'internet.

La qualitat també la busquen a l'ampolla, amb un vidre més car de l'habitual: "És una ampolla d'un disseny especial, amb boca plana, i en comptes de tenir un adhesiu, el vidre és imprès, i el fet que sigui opac fa que els productes no s'alterin, i el suro és natural, però més car", explica el Pere. "La prioritat és celebrar els millors productors de Catalunya: si creiem que ho fem bé, els resultats vindran. Hi ha molta competició en el sector del vi", afegeix l'Amir. El Rei de Catalunya ja existeix, i porta en el logotip dos lleons, un escut i una corona. Al bell mig, s'hi amaga una altra expressió: Que us cardin. Ara només falta que el món gastronòmic reconegui el seu regnat.

stats