Consultori laboral

Quan els teus companys guanyen més que tu

Alexandra Masó t'explica quin és el moment més indicat per plantejar una pujada de sou i què has d'abordar abans de fer-ho

Edifici d’oficines a Madrid on hi havia les oficines de l’empresa Defex, investigada per l’Audiència Nacional.  Una dona passa pel davant d’un anunci de pisos en venda en una promoció d’habitatge nou al barri de Sant Andreu de Barcelona.
2 min

Tota la vida m’he sentit salarialment ben tractat, però recentment he sabut el que cobren els meus companys de feina i estic per sota. Què hi puc fer?

Emili, Barcelona

Per ara no facis res de cara enfora i planeja la petició més a llarg termini. Assumeix que els teus companys han entrat en altres moments, han sabut negociar millor o se’ls han alineat els astres. De cara a tu mateix, però, has de resoldre aquest conflicte; si no, el teu pensament tornarà a aquesta informació una vegada i una altra, desgastant-te i enutjant-te. Oblida’t d’aconseguir un augment de sou ara, i dona-li al teu cap un altre tema en què fixar-se. Sun Tzu ja proposava aquesta estratègia fa més de 2.500 anys i, de fet, és molt utilitzada en empreses. És comú que les empreses es fixin en els seus competidors, però quan tant l’empresa com els competidors ho fan bé i tothom obté més ingressos, no té sentit fixar-se en la competència i l’empresa ha de crear les seves pròpies referències. Igual que elles, et toca crear les teves referències: avui no tens justificació per demanar el mateix salari que els teus companys; per tant, canvia la variable sou per una que et faciliti seguir endavant en el present.

Com crear aquesta variable? Marca’t un objectiu transcendental. Els objectius transcendentals són fites difícils d'assolir però perdurables que ens mantenen vius, donen sentit al que fem i ens permeten seguir avançant. Perquè, a part de fer la teva feina per un sou, per quin motiu lluites? De vegades busquem canviar la manera de treballar al nostre sector, millorar la vida de les persones del nostre voltant o deixar la nostra empremta. Sigui quin sigui el teu objectiu, assegura’t que et doni sentit i et motivi a seguir-te aixecant cada dia.

El mercat no és just; per tant, l’important és que facis quelcom amb sentit per a tu i que no et deixis intimidar pel teu entorn. Quan ja treballis per aquest objectiu, aleshores sí, demana un augment de sou. És aleshores que et sentiràs segur en fer la petició.

stats