El dilluns 10 d'octubre, els 69 membres del Consell Federal Alemany aprovaven la prohibició de la venda de vehicles propulsats amb motors de combustió interna, tant dièsel com benzina, a partir de 2030. No és una decisió vinculant i, de fet, la tarda del mateix dia, els presidents de dos Lands van titllar la proposta de no realista. És cert, no és vinculant la decisió del Bundesrat i és possible que no sigui realitzable a només 14 anys vista, però a ningú se li escapa que és significativa, molt significativa. Holanda i Noruega ja havien obert aquest camí abans que ho fes el Consell Federal Alemany, el de l'anunci de la prohibició de la venda de vehicles propulsats amb motors de combustió interna; per cert, Noruega és un país exportador de petroli.

Motorwagen

Alemanya té en el sector automòbil un dels pilars de la seva economia. Ve de lluny el tema. Tan lluny com 1886. Va ser fa 130 anys que Karl Benz va obtenir la patent del que es considera primer automòbil, el Motorwagen. Un cop la comunitat internacional ha assolit la fita històrica dels Acords de París, va sent hora d'acabar amb un invent del segle XIX que, sabem ara, que espatlla el clima del la Terra? Jo crec que sí.

En els motors de combustió interna, Alemanya va ser pionera. En el tema de mobilitat elèctrica, no ho està sent. El desembre de 1997, coincidint amb la signatura del protocol de Kyoto, Toyota presentava el primer automòbil híbrid, el Prius. El 2011, una altra companyia japonesa, Nissan, posava a la venda el primer cotxe elèctric utilitari produït en sèrie, el LEAF. A l'altra banda de l'Atlàntic, els Estats Units també han mogut fitxa: Tesla va posar al mercat l'any 2008 un biplaça tipus fórmula-1, el Roadster i ha anunciat per 2017 la posada al mercat del Model 3, que serà tema d'una nova entrada en aquest blog.

stats