RETWEETS

Les ‘telecos’ diversifiquen el negoci

i Albert Cuesta
09/01/2021
2 min

MásMóvil, el quart grup de telecomunicacions d’Espanya, va anunciar abans d’acabar el 2020 la creació d’EnergyGO, una comercialitzadora d’electricitat adreçada al mercat residencial. Amb només tres opcions de tarifa i comunicant-se amb els abonats via web i apli mòbil, la contractació està oberta als clients de qualsevol operadora, però els de la seva marca Yoigo tenen condicions més favorables: la quota mensual és gratuïta. Pepephone, una altra de les marques de telefonia del grup, ja té vinculada una comercialitzadora d’energia, PepeEnergy, que ha captat 34.000 abonats des que va ser creada el 2015.

Per la seva banda, Telefónica, el primer grup estatal, presumeix dels 20.700 clients que han contractat el servei Movistar Salud d’atenció mèdica mitjançant videoconferències i altres canals digitals en els dos mesos que fa que funciona. Costa set euros al mes per als abonats individuals i 11 euros per a famílies de quatre membres, i està disponible per a clients d’altres companyies. El mateix model que l’operadora aplica amb el servei Movistar+ Lite de televisió, que qualsevol consumidor pot contractar per vuit euros al mes.

Tant l’electricitat de MásMóvil com la telemedicina de Movistar tenen al darrere els autèntics prestadors dels serveis: Lucera en el primer cas i Teladoc en el segon. Un altre exemple és el de les alarmes per a la llar: Vodafone ven les de Securitas, Orange les de Tyco i Movistar les de Prosegur (n’és propietari al 50% des del 2019). En alguns casos els consumidors paguen el servei per separat, en d’altres s’afegeix al rebut del telèfon. Però a les operadores els convé per retenir els clients: com més serveis tinguis contractats, més et costarà marxar a la competència. I el marge que els deixa tampoc és menyspreable: un informe de GSMA Intelligence diu que els 10 grans grups mundials ja facturen 200.000 milions de dòlars en serveis que no són de telecomunicacions, un 22% del seu negoci.

stats