El màrqueting d’Ibai i Piqué
El món del màrqueting i de la comunicació en general està canviant a gran velocitat. Abans amb un bon anunci de 20 segons col·locat estratègicament al prime time televisiu arribaves a tothom. Ara tot és més complex. Necessites posicionar-te a YouTube, Facebook, Instagram i TikTok, els mitjans digitals per excel·lència. Necessites un bon youtuber si vols vendre això o bé una bona influencer per vendre allò o un bon streamer per a tot plegat.
Quan el 21 d’agost Ibai Llanos anunciava a Twitter que volia organitzar “el Mundial de esto ” -en referència a un vídeo de dos germans jugant al menjador de casa a evitar que un globus toqués a terra- no crec que s’imaginés com acabaria tot plegat. Vint dies més tard, Gerard Piqué veia el tuit de Llanos i comunicava urbi et orbi que, si aconseguien 50.000 retuits, organitzarien amb l’Ibai el Mundial el 14 d’octubre.
Dit i fet, 63.000 retuits més tard, a les 19 hores del dia assenyalat, començava puntualment el primer Balloon World Cup. A les instal·lacions de Port Aventura s’hi havia reproduït perfectament un menjador amb els seus obstacles naturals i els jugadors dels diferents països estaven preparats per evitar que el globus toqués a terra. ¿La plataforma escollida per arribar a l’audiència? Twitch. La mateixa que havien escollit anteriorment per retransmetre la Copa Amèrica de futbol i la que Llanos va fer servir per a la primera entrevista a Leo Messi com a nou jugador del París Saint-Germain.
Per posar-ho encara més difícil als jugadors que representaven el Perú i Alemanya a la gran final, al bell mig del terreny de joc hi van instal·lar el Volkswagen ID3, el nou cotxe elèctric de la marca automobilística alemanya.
Els periodistes Roberto Gómez, Juanma Castaño i Manolo Lama diuen que no ho entenen, però diria que és ben fàcil. L’audiència d’aquesta final del Mundial va ser de 600.000 persones. Màrqueting en estat pur.