Emprenem

Crec que l'estratègia dels meus caps és errònia. Com els hi dic?

Alexandra Masó dona consells sobre com transmetre una proposta estratègica dins de l'empresa

2 min
Gent treballant en una oficina.

BarcelonaFa molt de temps que estic a màrqueting i veig que l'estratègia dels meus caps a l'empresa on treballo és un error, no té sentit. Com ho transmeto?

Berta, Barcelona

Estàs implicada i ho demostres pensant en la millor estratègia possible per a l’empresa; per tant, quan ho transmetis, comença per aquí: explica que busques el millor per a l’empresa. Intenta, però, entendre com perceben el món abans de fer la proposta. A diferència de les tàctiques d’empresa, l’estratègia és quelcom molt personal, visceral. I si veus que l’estratègia actual no té sentit, segurament és perquè ve marcada per la por o pel xoc d’egos. Quan veiem el mercat amb por, encara que tinguem una estratègia clara, la por ens porta a fer girs de volant inesperats i prendre decisions precipitades que deriven en una estratègia erràtica i sense sentit. També, quan l’equip directiu té visions diferents i els egos poden per sobre de l’interès global de l’empresa, les batalles internes i decisions contradictòries poden portar a una estratègia amb poc sentit. Sigui quina sigui la situació, intenta fer-te una imatge de quins sentiments i visions mouen els teus caps.

A partir d’aquí, pensa en quina proposta estratègica els faràs i recolza-la amb dades. Procura buscar casos d’èxit, és a dir, empreses que hagin aplicat una estratègia similar a la que proposes i que hagi funcionat; veure que funciona ens dona seguretat. Sostén la teva proposta amb dades; som tecnòcrates i ens encanten les dades. Ens alegrem si les xifres parlen d’un creixement del PIB, i ens capfiquem quan baixa, independentment de la posició prèvia o la variació percentual. Ja siguin informes sectorials, estudis acadèmics, evolució de consums, xifres absolutes d’empresa o evolució de competidors, les dades ajuden els teus arguments.

Finalment, no t’esperis ser rebuda amb catifa vermella. El que estaràs intentant és canviar la manera de percebre el món dels teus caps. Si acaben tenint en compte les teves recomanacions, significarà que reconeixen la teva capacitat estratègica, i això és un èxit rotund.  

stats