Moda esportiva

L'empresa catalana que vesteix les mans de porters d'arreu del món

Twofive, de Vilassar de Mar, aspira a facturar un milió d'euros aquest 2024

3 min
TwoFive

Barcelona"El projecte neix en una trucada. Jo era al tren tornant de Barcelona, m'havien acomiadat aquell dia", explica l'advocat i exporter de futbol català Joan Compte. A l'altra banda del telèfon, Tomeu Nadal, porter de Segona Divisió, era concís: "Som-hi, tirem-ho endavant". Al cap de poc naixia Twofive, una empresa amb arrels a Vilassar de Mar dedicada a la confecció de guants de porter que, cinc anys després, ja es proposa facturar un milió d'euros.

"Tothom que forma part de l'empresa és porter", explica Compte, actual conseller delegat i soci de la companyia i extreballador d'una marca de guants estrangera. De fet, ell i Nadal van buscar un altre soci per engegar el projecte: l'actual porter del Saragossa, Edgar Badia, que juga a la Segona Divisió espanyola, era el seu home.

Només faltava l'eslògan, "Alternative goalkeeping", per entrar en una indústria centrada en fer "productes de perfil professional a un preu professional". Aquí és quan tots tres van engegar motors per omplir un buit de negoci que no ha parat de fer-los duplicar els ingressos: guants i altres productes esportius per a porters adaptats a diferents superfícies i nivells.

Mans conegudes

"Volíem crear una comunitat, fer partícips els porters i oferir un bon servei d'atenció al client. El grau d'assessorament i comprensió de les necessitats que té un porter és molt elevat. Podem ser molt més propers", explica Compte en una conversa amb l'ARA. Aquesta era la idea, i la posada en pràctica va ser apostar per porters emergents, a part del tradicional patrocini de porters de Primera Divisió.

Aquesta estratègia l'any 2023 es va consumar a la Kings i la Queens League, en què els porters juguen amb els seus guants. "El temps ens ha donat la raó: el 2023 hem doblat la facturació. Volíem apostar per donar-nos a conèixer entre la clientela més jove, que és de les més difícils d'aconseguir", explica el seu conseller delegat. L'aposta s'ha estès ja entre equips de la UEFA Youth League –la Champions per a menors de 19 anys– i també entre joves talents de les categories inferiors del Barça, el Madrid i la selecció espanyola sub-19.

També tenen un peu a la Primera Divisió espanyola: les mans de Pichu Cuéllar, porter del Mallorca, i de Diego Mariño, de l'Almeria, estan folrades amb els seus guants cada cap de setmana. L'històric porter blanc-i-blau Carlos Kameni i el també experico però sobretot madridista Kiko Casilla també han portat els seus guants. Actualment, patrocinen porters de la MLS, la Pimera Divisió de futbol dels Estats Units, i de lligues sud-americanes.

La importància dels guants

Aquesta peça de roba, la més important per a qui defensa una porteria, és simple: cal que la superfície de contacte amb la pilota sigui de qualitat. Twofive comercialitza tres gammes diferents per abastir des del mercat professional fins al futbol amateur. "Fem servir palmells que venen d'Alemanya per a professionals i també tenim altres productes més sintètics amb els quals busquem més durabilitat", explica Compte. La diferència està en la combinació de materials i en el cosit. Dos elements que els han permès fer-se un lloc en un mercat que no ofereix productes gaire diferents.

Amb seu a Vilassar de Mar, la companyia ara té set treballadors en plantilla i opera amb tres empreses estrangeres que els donen serveis recurrentment. El 70% de la seva facturació és a Espanya i la resta està repartida, principalment, per mercats com Austràlia, Bulgària, els Estats Units, Malta, Xile, Colòmbia, Romania i els països bàltics. També s'han fet un forat a Decathlon, Amazon i TradeInn.

Per a aquest 2024, els plans de Twofive passen per gairebé doblar la facturació fins al milió d'euros i estendre la seva presència a l'altra banda de l'Atlàntic: acaben d'obrir una filial a Mèxic i pretenen fer el mateix al Brasil a finals d'any. Pel camí, la companyia està fent passos cap a la descarbonització amb el trasllat de part de la seva producció a Europa.

Fins ara, Twofive s'ha nodrit únicament de capital propi i de finançament bancari. "No hem fet rondes de finançament, tot i que molta gent s'ha interessat en la nostra empresa. Com que el valor està creixent tant, no trobem el moment de fer-ho", explica Compte, que situa l'any vinent com un moment per començar a estudiar-ho. Serà quan celebrin un aniversari particular: l'any 2025, el del segon mil·lenni que dona nom a la marca.

stats