ESTÈTICA

Unes gominoles pensades per aprimar

L’empresa familiar Código 372 converteix una fórmula magistral amb trenta anys d’experiència en uns caramels sense sucre

Unes gominoles pensades per aprimar
Dani Cordero
08/10/2017
2 min

La doctora Sara Segovia explica que el 1988 ja preparava fórmules magistrals pròpies per als clients que arribaven a la seva consulta de medicina estètica buscant consells per aprimar-se. Feia tres tipus de càpsules segons les necessitats de cadascun dels seus pacients: unes per cremar greixos, d’altres per facilitar el trànsit gastrointestinal i unes terceres per frenar l’ansietat. “L’experiència va ser molt bona i se’m va acudir fer-ho més divertit: amb gominoles que no portessin sucre”, explica Segovia. Aquests nous caramels es diuen Thin Kit i van fer el salt al mercat el passat mes de maig.

Les garanties que hi ha al darrere del Thin Kit són l’empresa Código 372 -propietat de Segovia i del seu marit, Eduardo Torras-, els seus components bàsics i els més de 7.000 pacients que han provat durant més de 30 anys les fórmules anteriors. Segovia admet que “no hi ha cap estudi clínic que analitzi com funcionen els tres productes que componen el pack a l’uníson, però sí que n’hi ha que els analitzen per separat”. D’aquí que apostés per crear tres gominoles diferents que servissin com un tractament diari en la lluita per mantenir el pes. Una per a cada part del dia. Cadascuna amb una forma i un gust diferent. I, això sí, una recomanació: mastegar lentament cada caramel.

La primera prova va ser un èxit. Les 500 unitats que es van produir al maig ja s’havien venut al cap de pocs mesos, a l’agost. De la segona remesa, de 1.500 unitats, ja se n’han venut la meitat. I ara s’està plantejant fer una tercera producció més ambiciosa, de 3.000 unitats, i fins i tot intentar col·locar-la al mercat americà. De moment la companyia en centralitza la distribució a través de la seva pàgina web i de determinats centres estètics de renom, segons remarquen des de l’empresa. Es preveu, també, introduir-los en parafarmàcies per ampliar la seva xarxa.

El fet que els caramels es facin sense sucre fa que el procés de fabricació sigui més llarg i complex, ja que Nutris, el fabricant, necessita entre 8 i 12 setmanes per tancar tot el procediment. Aquest és un dels arguments que dona Segovia per afirmar que el pack conjunt sigui car: un tractament per a un mes -25 pastilles a cadascun dels tres pots- val 65 euros. “Per obtenir uns bons resultats s’ha de fer exercici i fer règim”, aclareix la seva promotora, que assegura que el primer mes es poden perdre entre 4 i 5 quilos.

La inversió necessària ha sigut baixa: 30.000 euros. Una quantitat que li ha permès no dependre ni de crèdits ni d’inversors per tirar endavant el procés. Segovia diu, però, que el salt al mercat dels Estats Units potser requerirà nous recursos depenent de la quantitat d’estoc que reclamin els distribuïdors d’aquest país. “De moment no hem necessitat socis financers, però tampoc tanquem la porta a la possibilitat que es puguin sumar inversors”, conclou.

stats