Alimentació

Iogurts i gelats sans que no ho semblen

Proasis, marca de la gironina Being Foods, incorpora probiòtics i proteïnes als seus productes mantenint el gust original

3 min
Iogurt WEB

Barcelona"Com és que per menjar saludable hem de sacrificar els sabors?". Aquesta és una pregunta habitual entre empresaris del sector agroalimentari i és la que va sentir Fernando Calpe en una trobada amb altres companyies. A partir d'aquesta idea el català va crear Being Foods, que comercialitza els seus productes amb la marca Proasis. "Al sud d'Europa, el menjar és part de la societat i la cultura és que el menjar és plaer i indulgència", opina Calpe.

Inscriu-te a la newsletter Empreses Inscriu-t’hi
Inscriu-t’hi

En aquest sentit, els productes destinats a consumidors que busquen menjar més saludable acostumen a treure ingredients o nutrients. "Sempre són sense-sense: Sense greixos, sense lactosa, sense sucre...", apunta el fundador de Being Foods. A partir d'aquesta premissa, la seva empresa va aplicar un gir de 180 graus a aquest enfocament més tradicional i va decidir afegir ingredients per aconseguir que productes quotidians siguin millors per a la salut. És a dir, aliments "amb". Els dos principals són els probiòtics –microorganismes, normalment bacteris o llevats, que proporcionen beneficis per a la salut, com ara la flora intestinal– i les proteïnes.

Els fundadors van identificar "tres motors" per trobar-se bé: la salut mental, la física i el sistema immunitari. La proteïna ajuda en el cas del benestar físic, ja que és un nutrient imprescindible per al sistema motor, mentre que els probiòtics són bons per al sistema immunitari i per tenir una bona digestió que permeti "absorbir" millor els nutrients i, per tant, estar "menys malalt", diu Calpe. "Tenia sentit ajuntar probiòtics i proteïnes", comenta.

Actualment, Being Foods s'encarrega de la comercialització, però també està al centre de la recerca necessària per obtenir uns aliments que siguin equiparables als que trobem a qualsevol botiga i que, alhora, tinguin aquest afegit saludable. Per això, des d'un bon principi van col·laborar amb AB Biotics, una empresa farmacèutica amb seu a Sant Cugat del Vallès. "Ens faltava indústria", explica Calpe. Gràcies a la recerca, van obtenir "un producte que fos igual que el que ens agrada" tant en gust com en textura, però que incorpori aquest extra de proteïna i probiòtics i generi un efecte beneficiós per a la salut que es pugui demostrar amb els resultats d'investigacions científiques.

Posteriorment, van buscar els fabricants per elaborar els productes. Després d'una cerca exhaustiva, van apostar per empreses petites més que per altres de més consolidades, però que treballen sobretot a volum fent productes de marca blanca. El 2022, Being Foods va llançar els primers gelats sota la marca Probiotics i va aconseguir situar-los als lineals de cadenes de supermercats com Hipercor i Ametller Origen. Més tard ha anat ampliant la gamma de productes per incorporar diversos tipus de iogurts –normals i bevibles–, formatges en crema, xocolates, granoles i muesli.

Els més sans dels productes generalistes

La idea principal darrere de Proasis és que els aliments siguin saludables, però no es comercialitzin així. "No volem ser al catàleg de productes dietètics, volem ser els més saludables a les categories generals", explica Calpe. "És on hi ha la rotació", diu. Per a això, Proasis aposta per etiquetatges i empaquetats neutres, amb colors clars i blancs similars als que tenen els productes lactis. L'empresa defuig, doncs, del packaging negre habitual a les marques de productes saludables o rics en proteïnes.

A Espanya, les vendes es concentren sobretot a les àrees metropolitanes de Barcelona i Madrid, però volen anar creixent tant dins de l'Estat com a fora. "Hem nascut amb visió internacional", diu Calpe. L'empresa ja exporta a Itàlia, Portugal, Bèlgica i Polònia i vol sortir d'Europa a través d'un model de llicència d'importació a Hong Kong, Singapur i algun país del Pròxim Orient, afegeix.

L'empresa, que actualment dona feina a cinc persones, va tancar el 2023 amb unes vendes de mig milió d'euros i espera arribar als quatre milions "en dos o tres anys", diu el seu fundador. Mentrestant, Being Foods vol mantenir un model de negoci "àgil" i "lleuger en costos". Justament per això, l'any passat també va tancar una ronda de finançament d'un milió d'euros amb inversors de perfil industrial amb l'objectiu de "recapitalitzar" la companyia i "avançar en l'ampliació de productes", indica Calpe.

stats