Marcos Aubeso: “La clau de les assegurances és oferir un bon servei postvenda”

Conseller delegat i cofundador de Brokoli Seguros, ‘start-up’ catalana del sector ‘insurtech’

Marcos Aubeso:“La clau de les assegurances és oferir un bon servei postvenda”
Marc Amat
10/09/2017
2 min

El projecte neix fruit de la seva intensa trajectòria professional.

Després d’estudiar enginyeria en telecomunicacions vaig estar treballant durant un any a La Salle en temes de transferència tecnològica de start-ups. D’allà de seguida vaig fer el salt a un capital risc de Barcelona, especialitzat a invertir en empreses de base tecnològica que estaven en una fase inicial. Hi vaig treballar durant gairebé vuit anys i hi vaig fer de tot. Finalment, em van confiar l’àrea de fintech, que incloïa el sector de l’ insurtech (empreses del sector assegurador). Va ser aleshores quan em vaig adonar de l’enorme potencial que podia tenir aquest sector en els pròxims cinc anys.

I va decidir crear Brokoli Seguros. Com s’ho va fer per convertir la idea en realitat?

En el fons, la idea va néixer tant gràcies a Nuclio Venture Builder -la incubadora de negocis de Carlos Blanco- com a l’equip fundador. M’explicaré. Tot va començar a caminar en un esdeveniment de Nuclio. Consisteix a reunir diverses persones durant un sol cap de setmana i proposar-los que desenvolupin cinc idees de negoci. Cada professional, segons les seves aptituds, escull el projecte en què creu que pot ser més útil, i s’hi uneix. D’allà va sortir Brokoli, amb la voluntat d’esdevenir un assessor d’assegurances personal des del mòbil.

Com funciona?

En primer lloc, oferim la possibilitat de digitalitzar les teves pòlisses perquè les tinguis totes disponibles al teu dispositiu i t’ajudem a entendre les lletres petites: si vols contractar una assegurança, t’ho posem fàcil. Si no saps quina pòlissa triar, fas una fotografia a l’actiu que vols assegurar i nosaltres et diem quina és la millor opció: hem vist que la gent vol tenir la sensació que Brokoli pensa per tu. Ho fem amb intel·ligència virtual, però com que sempre volem ser capaços de donar solucions, també tenim sempre disponible un xat amb un assessor de carn i ossos al darrere. Això no ho ofereix ningú més.

Ha parlat d’un previsible boom del sector insurtech, però avui la major part del pastís se’l reparteixen encara comparadors com Rastreator o Acierto.com, nascuts ja fa anys. ¿Creu que és possible fer la competència a aquestes empreses?

Al sector encara li falta anar més enllà i això és el que fem nosaltres. La primera onada de digitalització al sector va passar per fer comparadors web que permetessin al client entendre quina era la millor oferta per a ell. Quan en triaves una, et trucava la companyia escollida i aleshores fèieu els tràmits. Va estar molt bé durant cinc anys però, ara, la clau és oferir un bon servei de postvenda. És en aquest pas on els grans comparadors desapareixen. En el nostre cas, en canvi, el mòbil ens permet estar sempre al costat del client.

¿Les grans corredories i asseguradores tenen problemes per digitalitzar-se?

No. Són molt àgils. És un sector amb una gran capacitat. Tot i això, les grans corredories tenen un tipus de client -altres companyies- que no demanen la comoditat que ofereix Brokoli i, les que són més petites, sovint no s’ho poden permetre. Nosaltres hem captat 500 clients des d’abans de l’estiu, estem a punt d’aixecar mig milió d’euros en una ronda d’inversió i esperem tancar l’any amb una cartera de 5.000 clients.

stats