23/10/2021

El màrqueting d’Ibai i Piqué

El món del màrqueting i de la comunicació en general està canviant a gran velocitat. Abans amb un bon anunci de 20 segons col·locat estratègicament al prime time televisiu arribaves a tothom. Ara tot és més complex. Necessites posicionar-te a YouTube, Facebook, Instagram i TikTok, els mitjans digitals per excel·lència. Necessites un bon youtuber si vols vendre això o bé una bona influencer per vendre allò o un bon streamer per a tot plegat.

Quan el 21 d’agost Ibai Llanos anunciava a Twitter que volia organitzar “el Mundial de esto ” -en referència a un vídeo de dos germans jugant al menjador de casa a evitar que un globus toqués a terra- no crec que s’imaginés com acabaria tot plegat. Vint dies més tard, Gerard Piqué veia el tuit de Llanos i comunicava urbi et orbi que, si aconseguien 50.000 retuits, organitzarien amb l’Ibai el Mundial el 14 d’octubre.

Cargando
No hay anuncios

Dit i fet, 63.000 retuits més tard, a les 19 hores del dia assenyalat, començava puntualment el primer Balloon World Cup. A les instal·lacions de Port Aventura s’hi havia reproduït perfectament un menjador amb els seus obstacles naturals i els jugadors dels diferents països estaven preparats per evitar que el globus toqués a terra. ¿La plataforma escollida per arribar a l’audiència? Twitch. La mateixa que havien escollit anteriorment per retransmetre la Copa Amèrica de futbol i la que Llanos va fer servir per a la primera entrevista a Leo Messi com a nou jugador del París Saint-Germain.

Per posar-ho encara més difícil als jugadors que representaven el Perú i Alemanya a la gran final, al bell mig del terreny de joc hi van instal·lar el Volkswagen ID3, el nou cotxe elèctric de la marca automobilística alemanya.

Cargando
No hay anuncios

Els periodistes Roberto Gómez, Juanma Castaño i Manolo Lama diuen que no ho entenen, però diria que és ben fàcil. L’audiència d’aquesta final del Mundial va ser de 600.000 persones. Màrqueting en estat pur.