Huawei comença a fer cara d'Apple

05/06/2021
2 min

La marca xinesa Huawei ha presentat aquesta setmana els primers aparells basats en el sistema operatiu propi Harmony OS que arribaran a Europa: una tauleta, dos rellotges intel·ligents, uns auriculars de botó i la pantalla Vision S. Ara com ara, el Harmony OS no es pot instal·lar encara aquí en els smartphones  de la pròpia marca, ni tan sols en els models més recents que ja no disposen dels serveis de Google com a conseqüència del veto dels EUA. Però els directius de l’empresa asseguren que a la Xina ja hi ha “desenes de milions” de telèfons amb Harmony OS i aviat el desplegaran a la resta del món.

Huawei promociona els nous productes destacant la integració entre ells. Els auriculars es poden vincular fàcilment a mòbils, ordinadors i tauletes de Huawei. Els telèfons es poden fer servir com a comandament per als videojocs que s’executin a la pantalla Vision S, que disposa de micròfons per di- alogar amb la majordoma digital Celia de Huawei i demanar-li que ens posi música de Huawei Music o ens mostri pel·lícules de Huawei Video. També inclou una càmera per fer videoconferències amb al- tres pantalles... de Huawei.

Segur que aquest entorn tancat, on tots els aparells i serveis d’una marca s’entenen a la perfecció entre ells, els sonarà. És exactament el mateix que Apple porta anys oferint. Naturalment pots encabir-hi productes d’altres marques, però les operacions no seran tan fluïdes. La diferència amb Apple és que Huawei s’ha vist obligada per les circumstàncies tecnopolítiques a seguir aquest camí. La firma ha hagut de construir soft- ware per sobreviure, i va afegint- hi elements: la botiga d’aplicacions (amb menys de 150.000 títols, davant els tres milions d’Android i iOS), el servidor de publicitat digital, els serveis de música, vídeos i llibres a la carta, o emmagatzematge al núvol. Ara com ara, els anomenats Huawei Mobile Services diuen tenir 570 milions d’usuaris. La plataforma d’Apple en té 1.000 milions. I la de Google, el triple.

stats