Tecnologia

L'apli que comprova en cinc segons si ets qui dius que ets

Silt és una companyia catalana que ha creat una tecnologia per verificar la identitat dels usuaris

Il·lustració
3 min

Si remenes una mica el teu telèfon mòbil segurament hi trobaràs moltes aplicacions que ni recordaves haver-te descarregat. Cadascuna ha arribat a aquesta pantalla després d'un procés sovint feixuc, en què la plataforma potser et demana contrasenyes, informació personal i fins i tot fotos per tal d'obrir-te la seva porta d'entrada. Abans de crear Silt, els seus fundadors es van fixar durant força temps en l'estona que ells mateixos destinaven a superar totes les barreres per registrar-se correctament en una aplicació.

Marc Pérez i Gabriel Oliveira es van conèixer mentre treballaven a Verse, la fintech catalana de pagaments entre amics. "Jo era el cap de producte i sovint teníem problemes amb la verificació dels usuaris, era un tema que generava molta fricció", explica a l'Emprenem Pérez, que ara és el conseller delegat de Silt, la companyia que van crear per resoldre aquest garbuix de comprovacions. Es van adonar que hi havia oportunitats per millorar els processos per comprovar la identitat dels usuaris perquè tot el que hi havia al mercat "era molt lent".

Pensaven en aquelles plataformes que demanen fotografies del DNI o del permís de conduir abans de permetre que l'usuari pugui fer-les servir. En moltes d'elles, l'espera fins a aconseguir la llum verda podia ser d'hores o fins i tot d'alguns dies. "Volíem millorar una experiència que estava trencada. És un procés que les empreses demanen cada vegada més i del qual els consumidors comencen a estar-ne farts", defensa Pérez. De fet, destaca que molts nous usuaris es perden en aquest tràmit perquè acaben desistint i trobant una altra opció. Per exemple, algú que vol llogar una moto compartida, però no pot esperar que l'aplicació comprovi que realment pot conduir-la i finalment opta per agafar un taxi o el transport públic.

La tecnologia de Silt, assegura Pérez, els permet verificar la identitat d'una persona en cinc segons, un cop ha enviat fotografies de la seva documentació que també es contrasten amb una selfie. "Tenim una tecnologia pròpia basada en nou models d'intel·ligència artificial per validar-ho, confirmar que no existeix cap indici de frau i extreure la informació automàticament. Ara moltes companyies encara ho fan de manera manual", reivindica el cofundador de l'empresa barcelonina. El seu objectiu final és crear una mena de passaport de la identitat digital de l'usuari, de manera que aquest ja no hagi d'introduir les dades cada vegada que intenta registrar-se en una aplicació perquè es queden guardades dins la plataforma de Silt.

Entre els seus clients hi ha serveis de mobilitat, però també de repartiment a domicili, ja que la mateixa tecnologia serveix per comprovar la identitat dels riders i evitar el frau en el lloguer de comptes a tercers, una pràctica molt estesa en el sector que les plataformes encara no controlen adequadament. "També estem integrats en empreses que donen crèdits i ens dediquem a la verificació de proveïdors i autònoms", afegeix Pérez. Aquesta última pota de negoci els permet comprovar si la persona a qui s'ha d'enviar una factura és realment l'apoderada d'aquesta companyia. D'altra banda, han treballat amb portals com Idealista, ja que, segons explica el seu cofundador, són capaços de verificar si un anunci immobiliari és realment un engany.

Actualment, són una dotzena d'empleats, encara que tots treballen de forma 100% remota. "Tenim una petita oficina, però per valors som totalment remots. Anar i tornar a la feina ens feia perdre una o dues hores cada dia que preferim invertir a fer ioga o continuar aprenent", argumenta Pérez.

Silt ve de la paraula anglesa sealed, que significa segellat, però també és el nom que es dona a una de les capes de la terra. "Creiem que és un dels fonaments que hauria de tenir una empresa, d'aquí aquesta referència", explica el conseller delegat de la start-up. Les tarifes de Silt varien en funció del volum de comprovacions que requereixen els seus clients. Així i tot, Pérez prefereix no compartir dades de la seva facturació. L'any passat van aconseguir tancar una ronda de finançament d'un milió d'euros i ara l'equip està centrat a tancar contractes amb empreses més grans que els aportin més volum d'ingressos.

El seu focus no està tant en la internacionalització, perquè ja van néixer com a empresa global, però sí que tenen al full de ruta entrar en nous sectors, com els hotels (per fer el check-in abans d'entrar a l'allotjament i estalviar-se les cues a la recepció) o els portals de recerca de feina (verificant que els candidats realment compleixen els requisits).

stats