L'índex Llums de Nadal
L'índex Big Mac, creat per The Economist , pren com a referent el preu d'un Big Mac als diferents països del món i, a partir de la comparació, treu conclusions d'àmbit monetari i determina el potencial de compra dels consumidors. Al llarg del 2012, el Big Mac valia, per exemple, 4,30 $ als Estats Units, 2,27 $ a la Xina, 2,29 $ a Rússia i 7,92 $ a Veneçuela. Podem, doncs, comprovar com el ruble i el iuan estan infravalorats i el bolívar té una sobrevaloració del 88%. Després d'aquest índex, creat el 1986, n'han aparegut d'altres: l'iPod, l'Starbucks... Ara m'agradaria afegir-hi l'índex Llums de Nadal. Analitzar la despesa que els ajuntaments fan en decoració dels carrers aporta dades significatives: Barcelona es gasta 1,4 milions d'euros, Madrid 1,9, Sevilla 437.000 euros (aquest any, un 10% més), València 72.000 euros, Toledo 155.000 euros i Melilla... 234.950, tres euros per càpita! Segurament The Economist arribaria a la conclusió que Melilla està com un llum i València està a punt del famós "apaga y vámonos" !
Nicola Padovan és un empresari italià.