El perfil

“El secret de l’èxit dels festivals és l’atenció als detalls”

Martín Pérez, fundador i director de Concert Studio. Barcelona, 1954

2 min
El fundador i director de Concert Studio, Martín Pérez.

Barcelona, la Rioja i l'Havana

Martín Pérez va néixer a Barcelona el 1964, la ciutat on va emigrar la seva família, ja que, segons explica ell mateix, el seu pare provenia d’un poble petit de la Rioja i la seva mare havia nascut a l'Havana. “Sempre dic que els meus pares eren unes persones molt treballadores i bondadoses. Moltes vegades miro enrere i sento que mai treballo prou en comparació amb ells”, admet Pérez. Quan va acabar l’institut va estudiar administració i direcció d’empreses i relacions públiques a la Universitat de Barcelona. “Només entrar a la universitat ja em vaig posar a treballar, perquè la veritat és que sempre havia volgut ser empresari i tenir les meves coses. Els anys de la carrera van ser uns dels més meravellosos de la meva vida, i actualment encara mantinc moltes amistats d’aquella època. Jo era bastant terrible aleshores, ho reconec, i a vegades sembla que no hagi passat el temps quan ens tornem a veure”, recorda.

Martín Pérez durant un dels festivals de música que organitza.

Emprenedor als 18 anys

Tal com explica Pérez, durant la seva etapa com a universitari ja va crear el seu primer negoci: una empresa de cangurs a domicili. “Era una idea molt rudimentària, realment, però jo tenia a les meves germanes grans amb fills i companyes de classe que buscaven una feina com a estudiants. I vam crear una companyia, ZAS, que feia d’intermediària en aquest servei. Per a l’època que era, vam haver de demanar autoritzacions a la policia i tot per poder operar”, recorda. Més tard, però, Pérez es va unir al negoci familiar, dedicat a la venda d’electrodomèstics: “Estàvem especialitzats en la venda al detall, i en una empresa així de petita vaig aprendre com n’és d’important l’atenció al client i les petites coses”. Tot i això, explica com l’arribada dels grans magatzems va afectar aquest model de negoci: “Era obvi que nosaltres no hi podíem competir i vaig acabar entrant al món dels espectacles per circumstàncies de la vida, sincerament”.

Impulsor de festivals

El 1997 Pérez va fundar Concert Studio, dedicada a l’organització de concerts i festivals de música: “Vaig tenir l’oportunitat de començar en aquest sector gràcies a Josep Carreras, que em va encarregar l’organització d’un concert a Barcelona i va sortir molt bé. Aleshores vam seguir amb la companyia, assumint cada vegada més espectacles fins a arribar al renom que tenim ara”. En aquests darrers 25 anys de trajectòria, Pérez afirma que ha organitzat més de 3.000 concerts arreu del món, i des de Concert Studio han creat festivals coneguts pel gran públic com el Festival Jardins Pedralbes de Barcelona, el Festival Mil·lenni, el Festival de Cap Roig o el Music Festival. “Sempre havia sigut molt creatiu i vaig tenir la sort de coincidir en un moment on tota aquesta indústria començava”, recorda.

Lliçons de vida

"El secret de l’èxit de tots aquests festivals són l’atenció als detalls i l’experiència que s’emporten els visitants. En molts casos, no només és important la persona que actua a l’espectacle, sinó com se sent aquell espectador que ha vingut com una activitat d’oci. L’educació cap al públic i l’excel·lència són factors clau per haver creat un model d’èxit".

"Mai m’he considerat algú capaç de donar consells, però sempre dic que la feina cal fer-la el millor possible i, després, millorar-la encara més. Com a empresaris ens fixem en els aspectes econòmics, però la qualitat, el prestigi i la màgia que transmetem al públic són valors igual de rellevants".

stats