Treballa les competències: Empatia

L'empatia és presència completa al que està viu en una altra persona en el moment present, John Cunningham

L’habilitat d’una persona per comprendre l’univers emocional d’una altra, percebre els seus estats d’ànim, tenir una actitud comprensiva enfront de les circumstàncies d’un altre i vivenciar la forma en què l’altre se sent, determinen un bon nivell d’empatia. En una frase, l’empatia és la capacitat per posar-se en el lloc de l’altre, saber què és el que l’altre sent i què li està passant. Autodiagnosi El nivell d’empatia de cada persona variarà en funció de la capacitat de captar informació sobre l’altre a partir del llenguatge no verbal, lesparaules, el to de veu, la postura, l'expressió facial, etc. Si estàs buscant feina, és important que treballis l’empatia per a poder accedir més fàcilment a les empreses i ser més efectiu a les entrevistes de feina. A continuació et plantegem algunes preguntes per a què autodiagnostiquis la teva empatia.

  • T’has parat a pensar qui és la persona a la que li enviaràs el teu currículum? Què li pot interessar de tu? Quines experiències, formació , competències li poden semblar més adients per a la seva empresa i així poder-les destacar en el teu currículum?
  • A les entrevistes de feina, fas una escolta activa del que et pregunta l’entrevistador/a i el seu llenguatge no verbal? Fas preguntes sobre quin perfil de treballador sol·liciten, com és l’entorn de treball, cultura empresarial i tasques a realitzar? El què volen del seu treballador/a?
  • Et poses en el lloc de qui t'entrevista, en relació a com pensa, com sent, quins són els seus objectius, riscos, clients, proveïdors, com és el seu entorn i què és el que realment li sembla important?

Com pots millorar la teva empatia quan estàs buscant feina?

Abans d’enviar el currículum a una empresa, fes un exercici de comprensió per a entendre què pot voler de tu i què li potinteressar. Informa’t sobre l’empresa i la persona o càrrec que rebrà la teva candidatura per adaptar-la al màxim a les seves expectatives.

  • Practica l’escolta activa a l’entrevista de feina o als esdeveniments de networking. Escoltar a l’altre és el punt clau per entendre qui ési donar-li la informació que li pugui ser més d’interès.
  • Analitza tota la informació i actitud per esbrinar com pensa l’entrevistador/a, quins són els seus interessos i motivacions.
  • Sintonitza amb el seu llenguatge no verbal. Captar el llenguatge no verbal de l’altra persona i intentar sincronitzar-nos-hi ens ajudarà a sentir-nos més propers i a captar millor a l’altra persona.
  • Aprèn a fer preguntes a l’entrevista de feina. Obtenir més informació de l’empresa o la persona que ens farà l’entrevista ens ajudarà a posar-nos més ràpidament en el lloc dels nostres interlocutors.

Si vols treballar la competència de l’empatia pots consultar el nou apartat d’activitats relacionades amb l’empatia de l’Escolade competències.

Publicat per:Xília Cardona, Equip Tècnic de Barcelona Activa.

stats