Top 25 professions digitals

El passat 14 d’abril es va presentar al Mobile World Center de Movistar el 3r estudi Top 25 Profesiones Digitales de Inesdi. Aquest centre de formació especialitzada en la innovació digital de les professions analitza cada any les ofertes de feina que rep a la seva borsa de treball per elaborar una edició actualitzada del seu informe sobre les professions digitals. L’objectiu és ajudar a les organitzacions a identificar el perfil idoni per a la seva companyia, en funció de les seves necessitats i expectatives de creixement. Aquest estudi denota una major maduresa en el coneixement digital de les empreses, que poc a poc van abordant la transformació digital d’una forma més planificada i encertada. Les vacants analitzades van ser classificades en grans àmbits digitals que es distribueixen de la següent manera segons la demanda per part de les empreses:

L’estudi revela que les companyies demanden 6 perfils professionals que fins ara no tenien presència:

  • Growth Hacking Manager: expert en desenvolupament de visualització de dades de negoci
  • Visual Data Scientific: científic de dades visuals
  • Virtual Reality Architect: com a arquitecte de realitat virtual
  • RTB Manager: responsable de conversió i captació programàtica
  • E-recruitment Manager: responsable de reclutament digital
  • Human Resources Analyst: analista de recursos humans

Els salaris mitjos de les professions digitals Aquest any, a més, la publicació inclou forquilles salarials que ens permeten fer un seguiment de l’evolució del mercat de treball. Les retribucions se situen entre els 20.000€/any del Content Manager i els 62.000 del Digital Manager, la posició millor pagada, que pot arribar als 150.000€ anuals quan la vacant és internacional. Aquestes dades avalen les prediccions d’augment salarial i de creixement econòmic al nostre país que senyalen altres experts, com Robert Walters que al seu Estudi de remuneració global també indica que la tendència positiva d’ocupació s’hauria de continuar durant al menys els propers dos anys. Competències digitals L’esdeveniment no només va a ser interessant per aquestes conclusions sinó pel toc competencial que li van donar els ponents, que van ressaltar la predisposició de les empreses a valorar molt les competències digitals, enteses com a actituds i expressió de comportaments en relació a la implantació de la cultura digital a les empreses. Com a exemple es va mostrar aquest gràfic que n’identifica algunes, segons el tipus de perfil d’usuari de les eines digitals:

La Guia Inks adverteix que hi ha empreses que no cobreixen alguns dels seus llocs de treball per no trobar suficients candidats amb elles, fet que també comenta el resum executiu The Future of Jobs del World Economic Forum. De fet les previsions són que al 2020 arribi la 4a revolució industrial, en la que les competències hauran canviat.

A Barcelona Activa estem preparant un nou eix dins de l’Escola de competències per a que puguis formar-te, de forma transversal, en algunes de les competències digitals més demandades per les empreses. Publicat per: Sara Jurado, Equip Tècnic de Barcelona Activa

stats