13/11/2021

Si continuem així, ja no ens caldrà la dieta

El període de postpandèmia en el qual tots desitgem estar (creuem els dits i que aquesta tardor ens respecti tant com nosaltres respectem el virus) ens està portant uns quants maldecaps.

Després de mesos amb les fàbriques de mig món aturades i amb els nivells d’estoc molt minvats, quan la demanda s’ha normalitzat i les hem posat a funcionar, no donem l’abast i ens falta de tot. La demanda és ben superior a l’oferta i els preus de moltes primeres matèries s’estan disparant. Com passa sempre, les empreses que s’estan fent càrrec d’aquest sobrecost ja comencen a fer repercutir l’augment cap als preus de venda al públic que tots paguem quan anem al supermercat. No és per casualitat que la inflació a Espanya se situés en el +5,5% al mes d’octubre, el nivell més alt dels darrers anys.

Algunes empreses consideren que un augment de preus d’aquestes dimensions els pot fer perdre posicions als lineals i estan optant per estratègies ben curioses. O bé mantenen el preu sense variacions però omplen el mateix envàs que han fet servir sempre amb menys producte, o bé, com a alternativa, fan un mixt: pugen només una mica el preu i baixen només una mica el gramatge, pensant que potser així es notarà menys.

Cargando
No hay anuncios

D’aquesta manera, ens trobem amb paquets de pasta que abans eren de 500 grams i ara són només de 450, embalatges de productes làctics d’un quilo que ara només porten 960 grams, i tants altres productes que també estan passant per aquesta moda.

Com a humils consumidors fidels (o no) a les marques que acostumem a comprar, sempre ens queda l’opció de canviar de producte quan observem aquestes pràctiques. Malauradament, però, molt sovint aquestes reduccions de gramatge s’encomanen i en pocs mesos les principals marques d’un mercat s’han alineat entre si.

Cargando
No hay anuncios

Si això continua així, no caldran les dietes miracle per aprimar-se. Com diria aquell: “Al loro! Que no nos embauquen!