L'empresa em prohibeix enviar paquets a la feina: com ho gestiono?
La consultora Alexandra Masó proposa demanar els motius exactes de la negativa i negociar condicions
Al meu lloc de feina hi ha un conflicte perquè volem que ens deixin enviar els paquets d'Amazon i els pugui rebre la recepció de l'empresa i la direcció s'hi nega. Voldríem saber com es pot gestionar això.
Albert, Barcelona
Hi ha diferents motius pels quals una empresa pot no estar d’acord amb rebre els paquets dels seus treballadors. Pot ser per manca d’espai, per por que ocupi massa temps als treballadors que ho acabin gestionant o, fins i tot, per no generar enveges i rumors entre companys segons la freqüència i la mida dels paquets. Per tant, el primer pas és demanar a l’empresa els motius exactes d’aquesta negativa.
Segon, tot i que és cert que els horaris laborals tendeixen a coincidir amb els comercials, i que els malabars per fer-ho tot es poden relaxar si certes compres les rebem a l’empresa, donem per suposat que ampliar el nostre hàbit de consum en el lloc de treball és bo i saludable. Però, com segurament ens diria l'escriptora Naomi Klein, aquesta negativa de l’empresa pot ajudar-nos a desenvolupar una consciència de consum més crítica.
Així, aquesta barrera entre nosaltres i el consum potser facilitaria fer una altra reflexió. Podem pensar si realment necessitem uns segons auriculars, si comprar-los digitalment és l’opció més adequada, o si aquell kit de cultiu és l'única manera de desenvolupar les nostres habilitats de jardineria. Per tant, valoreu honestament quina manera de rebre un paquet realment us aportarà qualitat de vida.
Finalment, feu una proposta escrita per negociar-la amb l’empresa, on es recullin totes les inquietuds i reflexions vostres i de la direcció. Així, si la companyia té por de convertir-se en el magatzem del Pare Noel, proposeu un lloc on sigui fàcil i ràpid retirar els paquets i acordeu els dies que es guardarà un paquet a l’empresa.
També podeu acordar les dimensions dels paquets acceptables, els productes permesos, els horaris de recepció, qui i com es gestionarà la recollida de la comanda, etc. La clau és mostrar que es tracta d’una proposta reflexionada i necessària. És clar que l’empresa sempre pot seguir oposant-s'hi, però ¿no em diràs que no intimida veure un equip unit, dialogant i compromès?