El futur ja és aquí
Dilluns passat. Deu de la nit. Fem una excepció i la canalla no va a dormir. Un dels seus referents al món digital, The Grefg, està a punt de fer un “directe” en el qual presentarà a Twitch la nova “ skin” que el representarà al Fortnite. Si teniu fills adolescents o preadolescents, sabreu de què parlem.
Si no teniu aquest plaer, em direu que això és xinès mandarí. I tindreu raó. La traducció seria la següent: un jove anomenat David Cánovas, nascut a Alhama de Múrcia fa 23 anys i que es fa dir The Grefg a les xarxes socials, estava a punt de presentar a través de la plataforma digital Twitch (on es fan retransmissions de videojocs en directe) la disfressa amb què els jugadors del Fortnite, d’Epic Games, podran caracteritzar el seu personatge com si fos el mateix The Grefg.
I exactament a la mateixa hora, a Antena 3, teníem Pablo Motos amb el seu Hormiguero mentre a Telecinco es presentava la sèrie Love is in the air, simultàniament a T5, FDF, Energy, Divinity i Be Mad, per tal de tenir més audiència.
Motos obtenia 3,7 milions d’espectadors i l’estrena de Telecinco n’obtenia 2. Doncs bé, ben passades les deu de la nit, el senyor The Grefg va aconseguir que escollissin veure la seva retransmissió exactament 2.468.668 persones. Tres dies més tard, 5,4 milions de persones més ja havien vist la presentació a YouTube. Conclusió: el David, The Grefg, ell solet, és capaç de fer la competència a les grans cadenes de televisió nacionals. Però, esclar, el David té 16 milions de seguidors a YouTube. Les diferents cadenes de Mediaset i Antena 3, juntes, només en tenen 7.
On s’entretindran les generacions que pugen? On posaran anuncis les empreses demà? ¿A Twitch amb The Grefg o a les cadenes de tota la vida? El món està canviant a la velocitat de la llum. Això va molt ràpid. El futur és avui.
PS: la skin de The Grefg costarà 20 euros.