RETWEETS

La banca deixa la SIM, no el mòbil

i Albert Cuesta
06/05/2018
2 min

Quan algú es va adonar fa uns anys que el telèfon mòbil podria ser un mitjà de pagament molt pràctic, tots els actors de la indústria es van proposar aconseguir un tall d’aquest pastís. Els bancs i els emissors de targetes van veure com els fabricants de dispositius i les operadores també es postulaven com a intermediaris, al·legant que són ells els qui posen l’smartphone a les mans de cada consumidor.

Amb el temps la realitat s’ha anat imposant i cada sector ha assumit fins on pot arribar, començant per les operadores, que sempre havien esgrimit la seguretat de la seva targeta SIM com a element que garanteix la seguretat de les transaccions. Tant Samsung com Apple ja inclouen elements segurs en els seus telèfons que eviten haver de recórrer a la SIM, i d’altra banda hi ha moltes operacions que es poden fer des del mòbil amb aplicacions dels bancs o de tercers, sense que calgui necessàriament fer-les amb el mòbil.

Per això Vodafone va anunciar fa uns dies que el 28 de juliol tancarà el servei Vodafone Wallet de moneder mòbil, un dels més versàtils del mercat: a diferència d’altres, permetia virtualitzar al telèfon (només Android) targetes de qualsevol entitat bancària, targetes de fidelització de comerços i títols de transport públic de diverses ciutats. Però, malgrat ser un cas de relatiu èxit a Espanya -on Vodafone Wallet tenia la meitat dels usuaris-, el grup ha optat per abandonar les seves ambicions financeres, tot i que té previst incorporar unes quantes funcions a la seva apli Mi Vodafone. De les altres operadores, només Orange manté el servei Orange Cash, en aliança amb Visa i seguint els plans de portar l’any que ve a Espanya l’activitat bancària que ja té a França sota la marca Orange Bank. Telefónica i MásMóvil -aquesta amb la marca principal Yoigo- es limiten a comercialitzar serveis financers d’altres. Hi deu tenir a veure el fet que el BBVA i CaixaBank en siguin accionistes de referència.

stats