17/05/2015

Nacho González Barros: “M’agrada arrencar un negoci, però quan ja és rendible m’avorreixo”

Des de l’any 1995 que inverteixes a internet en negocis molt diversos: des d’Infojobs i Niumna (una web de lloguer d’apartaments) fins a acabar creant MailTrack, una apli que s’integra al correu electrònic per monitoritzar si ha sigut obert pel seu destinatari. Com comença tot això?El 1995 vaig començar a estudiar telecomunicacions, però em va sorgir l’oportunitat de treballar a Intercom amb el meu germà i vaig decidir deixar la carrera penjada al primer any. Intercom va ser un dels cinc primers servidors d’internet de l’Estat. Dos anys després en vaig sortir per fundar InfoJobs. La idea de muntar un portal per buscar feina va venir de la necessitat que tenia jo mateix per contractar gent per a Intercom. Havia de recórrer a webs estrangeres, com Monster. Quan InfoJobs es va fer gran, vaig marxar per muntar una altra història: Neurona.com, una mena de xarxa social de contactes professionals. M’agrada fer arrencar un negoci, aconseguir que sigui rendible, però, quan cal escalar, m’avorreixo. Prefereixo les oficines petites, com aquesta.

I com sorgeix la idea de MailTrack? També d’una necessitat. Fa dos anys estava muntant una start-up al Brasil [Restauranting] i per aixecar la força de vendes vam pensar que aniria bé una eina que ens permetés saber si els e-mails comercials que enviàvem havien sigut llegits. MailTrack és una apli gratuïta que s’integra al correu electrònic i amb el mateix mètode que el doble check de WhatsApp ja pots saber si l’altre l’ha llegit. És molt addictiu! En un any i mig, hem passat a tenir 300.000 usuaris a tot el món, sobretot als Estats Units, seguits del Brasil i Espanya. Fa un mes vam introduir el servei Premium i hem començat a monetitzar.

Cargando
No hay anuncios

Quina utilitat té per a una empresa saber que els seus mails es llegeixen? Els autònoms, per exemple, poden saber si un client ha obert el mail amb la factura i exigir cobrar. La gent de vendes l’utilitzen per saber si un client ha llegit o no el seu e-mail amb la proposta comercial. Està comprovat que és molt més efectiva la trucada quan el client té la informació fresca al cap. Aviat integrarem MailTrack als softwares de gestió de clients (CRM), de manera que quan un client obri un email es dispararà la trucada al comercial. El servei Premium també inclou servei de link-tracking, que informa si el destinatari ha obert el link adjunt. MailTrack costa 4,5 euros mensuals per usuari i en el primer mes ja hem aconseguit 100 clients de pagament.

La major part dels vostres usuaris són als Estats Units. ¿Els emprenedors han de tenir visió global de mercat des de l’inici? Sí, però està bé provar abans el producte amb clients de proximitat, amb qui et pots comunicar en persona. Nosaltres vam estar experimentant amb usuaris de Barcelona, ens donaven les seves opinions. També és molt important comprovar que la gent utilitza el teu servei abans de vendre fora o buscar inversors. Neurona.com, per exemple, ja tenia un milió d’usuaris a Espanya i Llatinoamèrica quan la vaig vendre a Xing (una mena de LinkedIn alemany). MailTrack tenia usuaris des del principi, i això ens ha ajudat a aixecar capital privat. En total hem aixecat 550.000 euros entre inversió pròpia i capital risc (Vitamina K, Big Sur Ventures - Necotium i Valderaduey Inversiones).