MODA
Empreses03/04/2016

De firaire artesana a competir amb les marques de luxe

Les bosses Oeoe són el projecte d’Anna Busquets, fetes en un petit taller de Sant Feliu de Llobregat, a mà, personalitzades i 100% de pell

Elena Freixa

Anna Busquets va trobar la inspiració a l’Amèrica Llatina. Després de vuit anys com a cooperant, aquesta educadora social va poder veure de prop com comunitats indígenes de diferents països treballaven la pell per confeccionar bosses a mà i altres tipus d’objectes. En va aprendre la tècnica i, sobretot, les propietats d’aquest material resistent. Un cop a Catalunya, va decidir assajar els seus propis dissenys i aprofitar el coneixement d’un sector molt madur i amb tradició industrial. “Primer vaig començar amb fires ambulants, d’artesania, fent bosses més senzilles”, recorda Busquets.

Fa un any va llançar finalment Oeoe, una col·lecció de bosses molt més elaborades i pensades per ser pràctiques i funcionals. Va ser la mateixa necessitat la que va ajudar a madurar la idea: “Les dones ens trobem molts cops que hem de carregar diverses bosses, la personal i la del portàtil per anar a treballar, per exemple, i això és incòmode”, sosté. Els models estan pensats precisament per resoldre això i poder encabir l’ordinador o carpetes de documents a la mateixa bossa on es porta la cartera o les ulleres.

Cargando
No hay anuncios

“Vaig analitzar el mercat i vaig veure que hi havia una oportunitat per oferir un producte de qualitat, 100% de pell i a un preu inferior a les grans firmes de luxe, que són prohibitives per a molta gent”, explica l’emprenedora.

Les Oeoes es fabriquen a Catalunya, en un taller familiar de Sant Feliu de Llobregat en un procés totalment artesà i personalitzat per al client, que pot triar entre diversos dissenys i colors i combinar-los. “Part de l’essència de la marca és aquest valor diferencial que consisteix a oferir un producte fet a mà, de proximitat, amb un fort component de disseny made in Barcelona ”, sosté Busquets.

Cargando
No hay anuncios

La marca va néixer pensant en les dones però ja té els primers models de cartera per a homes. “Vam detectar que la funcionalitat també podia tenir el seu públic entre els homes, per anar a la feina, per exemple”, explica. La venda de les Oeoe es fa només a través de la seva web i també als portals Chicplace (del mateix grup que Wallapop) i Moves to Slow. Busquets defensa que l’ e-commerce és la via més directa i assequible per arribar als clients. A l’equip ja hi ha incorporat experts en màrqueting i xarxes socials, i assegura que el boca-orella “funciona molt bé”.

Les previsions per a aquest primer any en ple funcionament de la marca passen per arribar a una facturació de 200.000 euros. Les comandes, de moment, arriben només des de Catalunya, però Busquets ja sospesa el mercat francès, on creu que pot haver-hi interès pels seus productes i on l’enviament pot resultar fàcil. El preu mitjà de les bosses són 260 euros, un preu que Busquets considera competitiu si es té en compte la feina artesana i el material que fan servir.

Cargando
No hay anuncios

Fer un exemplar d’Oeoe requereix de tres a quatre dies de feina al taller de Sant Feliu, on treballen sis persones, que també fabriquen articles per a altres empreses. Com que no hi ha botiga física, Oeoe renovarà aviat la seva web perquè l’experiència de compra inclogui més detalls sobre tot el procés d’elaboració, explica Busquets. A l’oficina de l’empresa hi treballen sis persones més, amb perfils que van des de les vendes i xarxes socials fins a la gestió web i les finances.