23/01/2021

De vegades convé deixar-ho estar

Brian Kwon, conseller delegat de LG Electronics, va informar dimecres els treballadors que l’empresa s’està plantejant abandonar el mercat dels telèfons intel·ligents, en què la seva quota mundial de vendes està per sota del 2%, molt lluny de les grans marques com Samsung, Apple, Huawei i l’estol de nouvingudes xineses. Pocs dies abans el mateix Kwon havia exhibit durant la fira virtual CES el seu compromís amb aquesta categoria de productes mostrant un telèfon amb pantalla desplegable que suposadament sortiria a la venda aquest 2021. Una innovació més d’una marca que té costum d’explorar formats diferents: el seu recent model Wing té una segona pantalla que pot girar 90 graus, i encara guardo en algun calaix un smartphone LG que permetia veure imatges tridimensionals sense haver de posar-te ulleres.

Sembla que entre aquests dos moments la realitat es va imposar: la divisió de mòbils de LG porta 23 trimestres seguits en números vermells i acumula més de 4.000 milions de dòlars en pèrdues. La borsa ha acollit tan bé la possibilitat que LG deixi els mòbils que dijous la seva cotització va pujar un 11%. Segons Nikkei, ja està negociant vendre’s la divisió a la vietnamita Vietgroup. Fa anys que es diu que LG només fabrica mòbils per adquirir coneixement per a la seva divisió de producció de pantalles, però ha arribat un punt que no els compensa penalitzar altres filials pròsperes, com la d’electrodomèstics. Una cosa semblant s’espera de la japonesa Sony, amb uns telèfons excel·lents que li serveixen bàsicament d’aparador dels captadors d’imatge que ven, entre d’altres, a Apple.

Cargando
No hay anuncios

Les empreses cada vegada es poden despistar menys. Els cal centrar-se en el negoci que proporciona dividends als accionistes. Fins i tot l’anteriorment totpoderosa Intel s’ha rendit a l’evidència i subcontractarà a la taiwanesa TSMC la producció dels processadors més avançats d’aquest any i el que ve.