20/02/2021

L’italià de receptes simples hi torna

El vaig conèixer l’any 2009 en un curs a la Universitat Luiggi Bocconi a Milà. Ens va parlar de la indústria automobilística amb una passió que em va desbordar. Els italians adoren els cotxes. En diuen la macchina, com si només n’hi hagués una, de màquina. I Luca de Meo, en aquells dies a Bocconi, ens va transmetre un amor per aquesta indústria fora del comú.

Acabava de fitxar pel consorci alemany Volkswagen, però encara ens parlava de la italiana Fiat. De la seva Fiat, que -juntament amb el desaparegut Sergio Marchionne, l’home del pul·lòver blau- van fer créixer fins a fusionar-la amb la Chrysler americana. La recepta que va compartir amb nosaltres era molt simple. “Hem posat al dia i rellançat la macchina dels italians, el Cinquecento, i hem tornat a llançar la marca Abarth, més esportiva i amb marges més alts, però aprofitant els dissenys de Fiat”, explicava el directiu. Simple.

Cargando
No hay anuncios

Després de gestionar les marques Volkswagen i Audi, algú va pensar que el que havia fet a Fiat ho podria repetir a Seat i ens el van enviar cap a Martorell. La recepta va tornar a tenir dos ingredients: una gran iniciativa, llançar una gamma de SUV que Seat no tenia i recuperar l’emblema Cupra (que havien portat alguns models de l’Ibiza i el León) per impulsar aquesta marca, més esportiva i amb marges més alts. Simple.

Cargando
No hay anuncios

Des del juliol de l’any passat, Luca de Meo és al capdavant del grup automobilístic francès Renault. En pocs mesos ha tornat a posar en pràctica la seva recepta: és a la recerca del nou Renault 5 i ha recuperat del bagul dels records el Renault Alpine dels anys 70 per rellançar-lo com a marca esportiva.

Per donar força a aquest nou moviment, l’escuderia de Fórmula 1 ja no es dirà Renault. Ara s’ha batejat com a Alpine i el pilot estrella serà Fernando Alonso, que torna aquesta temporada. No li ha anat malament fins ara i sembla que pot repetir èxits a Renault. Per què ens compliquem tant la vida a vegades? Receptes simples.