08/10/2017

Desitjar que al competidor li vagi molt bé

Hi ha diverses maneres d’aprofitar l’èxit comercial d’un competidor. Una d’elles és parasitar-lo, com fa Amazon incloent en la seva aplicació mòbil una funció per escanejar el codi de barres del producte que tens a la mà i comprar-ne un d’igual a la seva botiga digital per rebre’l a casa. D’aquesta manera, el gegant del comerç electrònic explota com a aparador propi els lineals de les botigues dels rivals, en un cas extrem de l’anomenat showrooming, la pràctica -no exclusiva d’internet- de triar producte en un establiment i comprar-lo en un altre.

Una altra manera, que no és a l’abast de tothom, és fer-te imprescindible per al teu rival. Samsung ho ha aconseguit amb Apple. Al mateix temps que competeixen directament en el mercat dels smartphones, també mantenen una relació de proveïdor i client: la firma coreana subministra alguns dels components més importants i costosos dels iPhone de la nord-americana, i fa caixa amb cada aparell que aquesta última ven. I no parlem de pocs diners: la firma d’anàlisi Counterpoint ha calculat que Samsung facturarà a Apple uns 110 dòlars per la pantalla, la bateria i els condensadors de cada iPhone X, el model que sortirà a la venda el mes que ve. I com que s’espera que Apple vengui uns 130 milions d’unitats de l’iPhone X durant el primer any, això pot representar per a Samsung uns ingressos de 14.300 milions de dòlars, que s’han de sumar als que li proporcionaran les vendes dels altres iPhone.

Cargando
No hay anuncios

El negoci del seu competidor li surt tan a compte a Samsung que ja es prepara per reproduir el model en un altre mercat: els televisors de gamma mitjana i alta. LG, l’altre gegant coreà, ja optimitza el cost de producció de les seves pantalles OLED de 55 polzades o més venent-ne a marques com Sony i Panasonic. Samsung farà el mateix amb les pantalles QLED de punts quàntics: ara les trobem només als aparells de la seva marca, però tot apunta que abans d’un any també seran en televisors Philips.