17/12/2022

Si et copien, tu tries: advocats o comunicació

Una empresa del sector ens ha copiat reiteradament els nostres productes. No volem fer una guerra judicial, però ¿hi ha alguna alternativa?

Christian, Barcelona

Pensa que si t’estan copiant i tu no estàs copiant a ningú, segurament estàs al capdavant del mercat i, per tant, el lideres en alguns aspectes. I els que et segueixen justament fan això, copiar per seguir-te. Pot no agradar-te que et copiïn, però habitualment és el preu que cal pagar per ser el líder de mercat.

Cargando
No hay anuncios

Les alternatives depenen de l’objectiu que estiguis buscant: no és el mateix intentar evitar que et tornin a copiar, que demanar la retirada dels productes dels competidors o recalcar la teva autoria i originalitat dels productes. Per als dos primers objectius, necessites contactar un equip d’advocats especialitzats en dret mercantil: aquests agents són clau per assessorar-te i guiar-te amb les diferents opcions que tens segons la realitat de la teva empresa i els productes plagiats. Tampoc no és el mateix escenari si disposes de productes patentats o registrats o si no. Sigui quin sigui el cas, et costarà temps, diners i, sobretot, un fort desgast emocional.

Recalcar l’autoria és una opció que sempre és recomanable per a tots els productes, tant si te’ls copien com si no. Ara que arriba Nadal, veiem els anuncis de torrons en què algunes marques recalquen que són mestres artesans, amb receptes ancestrals o un procés tradicional. Són els seus arguments per ressaltar la seva originalitat. Així doncs, què distingeix les teves creacions? Què els fa originals i teus?

Cargando
No hay anuncios

Defineix els trets distintius de les innovacions, comunica-ho i no et cansis mai de fer-ho. D’altra banda, bateja els teus productes, dona’ls nom propi. Fent-ho aconsegueixes que tinguin importància i es distingeixin dels altres. Finalment, pensa que el competidor amb productes idèntics als teus segurament també ha accedit a mercats on tu no hi ets... encara. Per tant, ¿com pots accedir al client del teu competidor?