Perfil

Fuencisla Clemares

Directora general de Google Espanya i Portugal

Formació

“Vinc d’una família nombrosa: sóc la cinquena de sis germans i la primera noia de tots. Va ser un camp d’entrenament sobre què és viure en un món d’homes. De petita vaig viure uns anys a Montecarlo per la feina del meu pare, que es dedicava al món dels negocis. Jo també em vaig llicenciar en empresarials el 1996, i vaig marxar dos anys a Bordeus a estudiar. També vaig fer un MBA a IESE l’any 2000. M’atreien les ciències, però eren carreres molt masculines i vaig optar per uns estudis més generals en el sector de l’empresa”.

Cargando
No hay anuncios

Experiència laboral

“La meva primera feina va ser en una empresa a Bordeus que comercialitzava vi. Després vaig tornar a Espanya, i el 1996 vaig entrar a Carrefour dins del departament de gestió. Entre el 2000 i el 2007 vaig estar a McKinsey, que em va servir per entrar al món de la consultoria. Aleshores vaig tornar a Carrefour fins que, el 2009, vaig marxar a Google Espanya com a directora de retail i béns de consum. Ara, dotze anys després, sóc la directora general per Espanya i Portugal”.

Cargando
No hay anuncios

Un èxit

“Haver aconseguit crear una família i mantenir una posició directiva en una empresa al mateix temps”.

Cargando
No hay anuncios

Un fracàs

“Quan vaig arribar a Google, em va costar canviar el registre. Al final has d’adaptar-te a cada empresa, sinó perds efectivitat”.

Cargando
No hay anuncios

Lliçons de vida

“Des que vaig entrar a Google, la companyia ha canviat molt i hem hagut de gestionar el seu creixement: adquirint Youtube, ampliant les línies de negoci, però també apostant per l’internet al telèfon. Fa anys que pronosticàvem que el mòbil seria més rellevant que l’ordinador, i al final ha succeït. El proper repte és ajudar a digitalitzar les pimes i la societat espanyola, que no tenen els recursos de les grans empreses”.

Cargando
No hay anuncios

“En una bona cultura empresarial és clau la confiança en l’empleat i treballar per objectius. Cal proporcionar els recursos als treballadors i fomentar la proactivitat, no el presencialisme sense sentit”.

El que més m'agrada

Una marca o empresa referent: “Més que marques, trobo que s’aprèn molt de les persones que les formen i, especialment, dels clients. També he après de directius als qui no em vull assemblar”.


Una cançó: No puedo vivir sin ti de Los Ronaldos. M’aporta molta energia i em recorda als meus amics”.


Una sèrie: “Ara estic mirant Parenthood. No és una sèrie molt coneguda, però mostra les dificultats de ser pare i mare”.


Un hobby: “M’agrada la natura i practico el golf. M’ajuda a evadir-me, fer-me desconnectar i sortir de la ciutat”.


Un llibre: “M’han agradat molts llibres, però escolliria Els pilars de la Terra de Ken Follett. Em va marcar molt quan el vaig llegir”.


Una persona de renom o referent: “La meva àvia materna m’ha inspirat molt sempre. Era una dona molt moderna per la seva època i va viure amb alegria fins a l’últim moment”.