Telecomunicacions
Empreses12/02/2023

Vera, la nova 'teleco' catalana que vol arribar a un quart de milió de clients

La companyia osonenca aspira a facturar 140 milions el 2027

BarcelonaAmb l'objectiu de digitalitzar i connectar les zones més rurals de Catalunya, que fins fa pocs anys no gaudien de la digitalització com les ciutats o poblacions més grans, fa deu anys es van crear tres teleoperadores diferents: Goufone, a la comarca d'Osona; Iguana, a l'Anoia, i Soom, del Bages. Davant l'èxit que van aconseguir, que sumaven més de 30 milions de facturació el 2022, ara han decidit sumar forces, fusionar-se, i donar pas a una nova teleoperadora catalana: Vera. Amb seu a Gurb (Osona), és de capital 100% català i compta amb un total de 180 treballadors i set botigues pròpies.

Inscriu-te a la newsletter EmpresesInscriu-t’hi
Inscriu-t’hi

El projecte està liderat per sis socis: tres provenen de Goufone –Marc Mundó, Joan Gaudes i Albert Boix– i tres d'Iguana –Josep Maria Riera, Aleix Solé i Eduard Duran–. Soom va ser adquirida per Goufone el 2021. "Vera és el resultat de la integració d'aquests tres projectes que van néixer amb l'objectiu de donar serveis de connectivitat a les zones rurals menys connectades", explica el conseller delegat de Vera, Marc Mundó, en declaracions a l'ARA.

Cargando
No hay anuncios

Aquestes tres operadores van començar oferint connexió a les zones rurals, primer amb radioenllaços i després evolucionant fins a tenir fibra òptica pròpia. "Les zones rurals van ser el que ens va permetre créixer, però ara ja estem en poblacions més grans i la intenció amb Vera és expandir-nos encara més", assegura Mundó.

Cargando
No hay anuncios

L'objectiu d'aquesta nova teleoperadora és ambiciós però clar: "Volem impulsar la realitat digital de Catalunya, amb l’objectiu de continuar creixent per deixar un llegat en forma d’infraestructura pròpia que abasti el màxim de territori possible", explica Mundó. Un dels punts forts de Vera és que "compta amb xarxa de fibra òptica pròpia", diu, i posa per bandera "la transparència absoluta".

La proximitat com a diferencial

Segons el conseller delegat de Vera, el que diferencia aquesta teleoperadora és, principalment, "la proximitat, tant pel que fa a l'atenció al client com al servei", ja que cuiden molt la relació amb els usuaris i són "100% quilòmetre zero" perquè tenen xarxa de fibra òptica pròpia, explica Marc Mundó.

Cargando
No hay anuncios

Pel que fa als plans de Vera, que ja està operant i ja arriba a més de 50.000 famílies, el seu pla estratègic 2023-2027 planteja arribar a donar servei a la major part de Catalunya, incloent-hi l'àrea metropolitana de Barcelona, i seguir-se desplegant a les zones rurals. Actualment la teleoperadora té xarxa pròpia en quinze comarques catalanes: l'Anoia, el Baix Llobregat, l'Alt Penedès, el Bages, el Moianès, Osona, el Ripollès, el Baix Empordà, l'Alt Empordà, la Selva, el Berguedà, el Vallès Oriental, la Garrotxa, el Maresme i el Pla de l’Estany. A més, des de l’1 de febrer disposa de cobertura a la major part de Catalunya mitjançant altres operadors de xarxa neutra.

Cargando
No hay anuncios

El pla estratègic 2023-2027 també planteja arribar a una facturació de 140 milions d'euros el 2027, i es marca l'objectiu d'assolir els 250.000 clients. Només per al 2023, l'objectiu és acabar l'any amb una inversió de 10 milions d'euros en la seva xarxa pròpia.

El que no entra als seus plans, però, és expandir-se més enllà de Catalunya. "No hem explorat aquesta opció, de moment ens volem centrar en Catalunya i no tenim intenció de sortir", diu Mundó. A més, recorda que és "una companyia de capital 100% català i arrels al territori", cosa que volen preservar.

Cargando
No hay anuncios

Altres serveis

El nou operador català vol oferir solucions de connexió més enllà de la fibra i la telefonia mòbil, amb propostes integrals de connectivitat o altres serveis, i aspira a ser el proveïdor líder de totes les solucions de connectivitat de quilòmetre zero de Catalunya.

Cargando
No hay anuncios

A banda de solucions de connexió, Vera també ofereix serveis d'energia verda per a comercialitzadora i autoconsum. La comercialització d'energia no és, encara, la palanca del seu negoci, però segons Mundó l'objectiu és presentar-se com una alternativa per "assolir la sobirania energètica".

En definitiva, la companyia espera "revolucionar el sector català de les telecomunicacions": "A Vera creiem fermament que només es pot transformar la vida de les persones si se’ls ajuda amb una oferta sòlida que garanteixi, en primer lloc, la millor connexió possible i, en última instància, una millor connectivitat”, conclou el conseller delegat.