25/06/2022

Un negoci pensat només per a Sant Joan

Aquesta darrera setmana m’ha permès, una vegada més, comprovar que les regles que vaig aprendre ja fa molts anys sobre com es fan créixer les marques també s’apliquen a la revetlla de Sant Joan.

Inscriu-te a la newsletter EmpresesInscriu-t’hi
Inscriu-t’hi

Aquestes famoses regles van ser trobades pel professor Byron Sharp, de la Universitat d’Austràlia Meridional, i estableixen que perquè una marca creixi s’han de donar dues condicions: per un costat, ha de treballar bé la seva disponibilitat física i l’hem de trobar al màxim nombre de punts de venda possibles i, per l’altre, ha de maximitzar la seva disponibilitat mental i quan ens plantegem fer un acte de compra: hem de pensar en aquesta marca i no en les altres.

Cargando
No hay anuncios

Com cada any, un parell de dies abans de la revetlla, la canalla em va demanar que anéssim a comprar els petards per a la nit de dijous. Automàticament em va venir al cap una marca de petards. Sí, noi, una marca d’un producte que només comprem un cop a l’any. La marca en qüestió, tot i no fer anuncis a la tele, m’ha perseguit durant tot l’any.

Viatjant pel país, he trobat les seves botigues en molts pobles i ciutats. Sempre m’ha sorprès la seva quasi omnipresència i, arribat el moment de comprar, m’ha estat molt fàcil pensar en un establiment seu.

Cargando
No hay anuncios

Òbviament aquestes botigues han estat tancades tot l’any i només han obert faltant pocs dies per a la revetlla. Tancades o obertes, però, la visibilitat de la seva marca sempre ha estat molt alta, amb el seu logotip de color blau i la seva marca escrita en grans lletres de color blanc.

I, efectivament, aquest any ho han aconseguit també amb nosaltres i els petards els hem comprat a aquesta gent. És fàcil trobar una botiga seva i és fàcil recordar la seva marca. Ho tenen tot. Chapeau!

Cargando
No hay anuncios

Un altre dia reflexionarem sobre la màgia d’un negoci que, a diferència de la majoria dels altres, té èxit només treballant pocs dies a l’any.