De tota la vida

Insuperable: la botiga de màgia més antiga del món

El rei de la màgia busca la personalització amb varietat i fabricació pròpia

La botiga de màgia més antiga del món. Com a eslògan, com a reclam publicitari, és perfecte, imbatible. Una marca de fàbrica popular internacionalment dins d’un sector en projecció, eternament emparentat amb l’espectacle, el truc de màgia com a habilitat de seducció, de sorpresa per a captivar els amics, els familiars i els profans en la matèria. El rei de la màgia, sí, al carrer de la Princesa, número 11, de Barcelona, al moll de l’os de Ciutat Vella, dels passavolants que troben per casualitat un comerç molt curiós i dels coneixedors que hi van expressament perquè ja fa anys que és garantia de qualitat i de bon assessorament.

Inscriu-te a la newsletter EmpresesInscriu-t’hi
Inscriu-t’hi

Josep Partagàs, mag, se’n va fer càrrec el 1878 i no estan prou clars els usos que se li van donar fins que el 1985 va anar a petar al seu emplaçament actual. Abans havia estat en diversos locals de l’entorn, al mateix carrer Princesa. Carles Bucheli, més conegut com el Mag Carlston, va fer-se’n càrrec el 1932 i des del 1984, els responsables han sigut els també mags: Josep Maria Martínez i Rosa Maria Llop, avui jubilats i que van deixar-la a les mans del seu fill, Pau Martínez, i del Pere Rafart, les seves ànimes actuals.

Cargando
No hay anuncios

El rei de la màgia és, d’entrada, una botiga. Però ni molt menys una fotocòpia d’altres comerços de màgia que es poden trobar escampades pel món. “Hi ha molta fabricació en sèrie, distribuïdors de productes a l’engròs, cosa que fa que moltes botigues tinguin el mateix”, explica el Pau. Com personalitzar-se? Doncs amb molta varietat i també amb fabricació pròpia. Per exemple, les pissarretes de butxaca per fer un popular número de mentalisme amb el format de màgia de prop. O el cotxet de fusta que camina per sobre una baralla de cartes fins que es para sobre la que ha triat el voluntari. “Pots trobar cotxets de plàstic d’una qualitat ínfima, però els que tenim nosaltres els fabrica, encara avui, el meu pare al taller de casa seva i de forma completament artesanal”. O el cubilet que els fabrica un experimentat i contrastadíssim artesà del cuir.

Tant poden entrar a comprar els turistes aficionats a la màgia que visiten Barcelona –“és un sector relativament petit i ens coneixen a tot el món”– com els mags professionals que volen renovar el material, com aquell que desitja iniciar-se en la màgia. Ah, i també qui vol fer un regal original escollit dins d’una gamma de productes molt llaminera. A tothom que entri a comprar, si ho desitja, se li fa una demostració in situ del truc, cosa també distintiva d’El rei de la màgia, la proximitat, l’atenció personalitzada. A moltes botigues de màgia d’arreu del món, entres, compres el que vols i passi-ho bé.

Cargando
No hay anuncios

Tant el Pau com el Pere són mags professionals i El rei de la màgia és també un escenari d’espectacles de petit format. Aquest mes comencen les sessions –de divendres a dissabte– i fins al març, de moment. Qui vulgui pot gaudir d’un xou per a una quinzena de persones. També acullen reserves privades per a xous personalitzats i es desplacen per a atendre festes, bodes, teatres, festes majors i festivals de màgia. És important per a ells tenir aquesta marca de fàbrica més enllà de la venda al detall rere el taulell. El Pau dona algunes dades rellevants i totes van a petar al mateix lloc: la venda online s’ha menjat molt mercat. Hi ha països europeus que no tenen ni una sola botiga física de màgia i a una ciutat com Nova York tan sols n’hi ha una. Això què ha provocat? Doncs que les que subsisteixen tinguin una mica més de marge de benefici, encara més tenint en compte el valor afegit que suposa la venda de proximitat i amb assessorament inclòs, tan necessari i demandat al sector de la màgia.

I què fem amb tants mags youtubers i instagramers i tiktokers que a les xarxes socials expliquen els seus trucs i tenen tantíssim èxit? El Pau ho té clar: els trucs no s’han d’explicar, això és una regla d’or. Però què ha passat? Que els vídeos de les xarxes socials contribueixen moltíssim a la popularitat de la màgia i, per tant, a la demanda de productes, aprenentatge i materials d’iniciació. Paradoxa. I interessant per als professionals de la venda. “Mai la màgia havia gaudit de tanta popularitat com ara. Abans era un sector un pèl elitista i també força car. Ara s’ha democratitzat molt i és força més econòmic. Per quinze o vint euros ja et pots comprar un kit d’iniciació molt competent”. 

Cargando
No hay anuncios