Restauració

El gran boom dels pastissos de formatge a 99 cèntims

El 99 CheeseCake, en ple Eixample barceloní, s'acostuma a les cues de clients després de només uns mesos de vida

Silvia Barcia
i Silvia Barcia

“Vam optar per un producte que poden tenir altres marques però a un preu completament impossible de trobar, ni tan sols en un supermercat”, apunta Roger Bettosini, copropietari amb Laura García de 99 CheeseCake, un establiment fundat l'any passat que ven porcions de pastís de formatge a 99 cèntims. El local està situat al número 42 del carrer Aribau i és testimoni de grans cues que permeten vendre unes 1.200 racions diàries durant la setmana i més de 1.500 els caps de setmana. El boom ha estat tan important que ja disposen d’un equip d’11 treballadors per fer front a la gran demanda.

Inscriu-te a la newsletter EmpresesInscriu-t’hi
Inscriu-t’hi

“Si hi ha una cosa completament diferent en el món de les postres a Espanya són els preus”, explica el jove emprenedor de 22 anys. Grans marques com Boldú, Jon Cake o Alex Cordobés competeixen per tenir un producte diferenciat, però a un preu més elevat. Bettosini va voler aplicar la idea contrària: un preu molt més baix. Al local es pot trobar la porció clàssica de pastís de formatge a només 99 cèntims, així com altres gustos, com Lotus, xocolata blanca, quatre formatges o cookies and cream a 2,99. A més, s'hi pot afegir una varietat de més de 20 guarnicions a 0,80 cèntims cadascuna. També es poden demanar pastissos de formatge sencers per encàrrec a 14 euros el clàssic i a 25 euros els d'altres gustos.

Cargando
No hay anuncios

El copropietari explica que ni ell ni la Laura tenien coneixements sobre rebosteria i que el més complicat va ser treure un producte estandarditzat per tal que cada porció fos sempre igual: “Va haver-hi mil errors de tempos de cocció, de quantitat d’ingredients. Els primers pastissos no eren el que volíem i, tot i això, els havíem de vendre, perquè estàvem començant”. Segons Bettosini, ara ja tenen totes les quantitats ajustades i la producció molt més controlada, però continua fidel al seu lema: "Fes-ho, tot i que no n'estiguis completament content, tot i que sigui el 80% del que vols. Ja ho perfeccionarem, ja ho tirarem endavant. Doncs amb els pastissos, igual, i ara el resultat és ideal".

Cargando
No hay anuncios

Els seguidors i clients del local han tingut un paper fonamental a l’hora de prendre moltes de les decisions importants en el negoci: la ubicació del local a l’Eixample, l’horari de 15 h a 22 h o algunes decoracions, com el “Say cheese” del mirall. Tanmateix, Bettosini té una decisió clara: mantenir el preu de les porcions clàssiques, tot i que sap que “arribarà un moment que perdrem diners venent a 99 cèntims” a causa de la inflació i l’augment de costos. Ell explica que la cadena de supermercats Costco des del 1980 manté el combo d’un hot dog i una beguda a 1,50 dòlars. Poden tenir pèrdues amb aquesta oferta, però no l’han eliminat perquè és part de la seva identitat i ajuda a continuar atraient clients gràcies a la bona relació qualitat-preu. De la mateixa manera, el jove destaca que la seva ració clàssica representa l’essència del negoci i assegura que no n'apujarà el preu, tot i tenir els marges “superajustats”.

L'empresa ja té plans per expandir-se i consolidar-se com a marca. Al març preveuen l’obertura del que serà el seu segon establiment al barri de Gràcia, un local més gran, amb més personal i dos punts de venda per agilitzar el servei i reduir les cues. A l’abril o el maig intentaran sortir de Catalunya i obrir un tercer establiment a Madrid, gestionant-lo ells mateixos, ja que tenen molt clar que és molt difícil replicar un negoci sense controlar-lo directament. No obstant això, no descarten franquiciar-se en un futur.

Cargando
No hay anuncios

En un període de 4-5 anys els agradaria tenir un local a cada ciutat espanyola de més de 300.000 habitants, però la seva màxima visió no es limita a Espanya: “L’objectiu final és obrir a Times Square”. La idea de 99 CheeseCake va sorgir durant un viatge a Nova York en el qual el jove va inspirar-se en els establiments de pizza a 99 cèntims i va decidir repetir el model a partir de l’economia d’escala però amb una de les seves postres preferides. “Seria com tancar el cicle, em faria molt feliç com a emprenedor i com a persona”, confessa Bettosini.

Cargando
No hay anuncios

En Roger aclareix que tot i l’èxit i la bona crítica rebuda per part de les xarxes socials, on acumulen més de 20.000 seguidors entre Instagram i Tiktok (@99cheesecake), emprendre ha sigut un procés molt dur: “Es pateix moltíssim”. Segons ell, és important conscienciar-se que hi ha molt contingut a les plataformes digitals sobre crear el teu negoci i “ser el teu propi cap”, però adverteix que s’ha d’anar amb compte. Aconsella saber equilibrar el pes del negoci gràcies a tenir una persona de referència, tant per la part laboral, que ell atribueix a la seva parella i copropietària, com en la part emocional, la seva família.