Esport

Lapso Studios, festa i llums led per complir la promesa de fer esport al gener

L'empresa barcelonina d''indoor cycling' preveu noves obertures el 2024 i un augment de la facturació del 50%

4 min
Eugenia Llopart, fundadora i CEO de Lapso Studios

Durant els anys que va viure a Mèxic, Eugenia Llopart va descobrir una nova manera de fer esport que la va atrapar. Es tractava d'unes classes de spinning o indoor cycling amb un toc diferencial: l'entrenador punxa la música alhora que fa la classe, la sessió es converteix en una festa i tot té una intenció més enllà de l'esport, la de "passar-s'ho bé i fer comunitat", explica Llopart a l'Emprenem. "Quan vivia allà m'hi vaig enganxar del tot, perquè era molt dinàmic i a més entrenaves moltes parts del cos; és una espècie de fusió entre la bici estàtica i el ball", detalla.

Aquesta manera de fer esport estava molt estesa a Mèxic, tot i que havia començat als Estats Units. La idea d'espais més petits, allunyats del concepte de gimnàs gran i impersonal, sumat a un treball físic molt compassat amb la música i de només 45 minuts amb un entrenador especialitzat, ofereix una experiència d'usuari més personalitzada. "Allà, ho comentàvem sovint amb un grup de catalans: per què no existeixen aquest tipus de centres a casa nostra?" Va ser així com, en tornar, Llopart i tres socis més van decidir muntar a Barcelona Lapso Studios, un dels primers centres d'indoor cycling de la Ciutat Comtal.

Així és com va néixer, a principis del 2021, l'espai que ha portat la febre del ciclisme a porta tancada a Barcelona. Malgrat obrir el negoci quan encara hi havia certes restriccions per la pandèmia, en només tres anys Lapso Studios s'ha convertit en un centre de referència pel que fa al ciclisme d'interiors. Situat a l'avinguda Diagonal, al costat de la plaça Francesc Macià, l'empresa acull cada dia unes 300 persones de mitjana, que busquen anar a entrenar-se com qui surt de festa.

De fet, aquesta és només una de les característiques que ofereix l'empresa de Llopart, però també una de les més cridaneres: una sessió d'entrenament a Lapso és força semblant a una nit a la discoteca, però sense begudes alcohòliques i al damunt d'una bicicleta. Per a la resta: una sala fosca, llums led, música alta i animada i un grup de quasi 50 persones cridant, suant i animant la festa.

Una experiència "a mida"

A Llopart li agrada matisar que el que ofereixen "va molt més enllà que una classe de spinning: l'objectiu és crear una experiència pensada al detall per a l'usuari des que entra fins que surt", assegura. De fet, la voluntat de Lapso és que el client no s'hagi de preocupar de res més que d'anar-hi, i ells mateixos proveeixen les sabates per a la bicicleta, les tovalloles, les taquilles, i tot el necessari per a la sessió.

Les classes consisteixen en 45 minuts dividits en dotze cançons curosament triades per l'entrenador, i amb cada una d'elles es fa un treball físic diferent. "La cançó 11 és la més important per a nosaltres perquè és la que treballa la part més motivacional i emocional: després de 40 minuts d'exercici d'alta intensitat, s'apaguen tots els llums, la música es calma i és el moment de fer una reflexió del dia o la setmana; després, l'última cançó és la del pic de festivitat, les tovalloles volen i acomiadem la festa", detalla Llopart. "L'objectiu final sempre és passar-s'ho bé i que fer esport sigui també un pla d'oci, anar-hi amb els amics o amb la parella, i no una cosa que fa mandra", explica la fundadora.

Un dels trets diferencials són els entrenadors, que ells anomenen coaches, pel fet que no són estrictament gent del món del fitness. "Busquem perfils que siguin interessants i que la gent admiri perquè vinguin a fer les classes, el que volem és anar més enllà de l'esport i tenir la part motivacional", explica la consellera delegada de Lapso. De fet, entre els seus entrenadors hi ha perfils com ballarines de la Rosalía o gent que es dedica als esports de risc, però també perfils més allunyats de l'esport, com el gestor d'un projecte de menjador social. Això sí, perquè aquests perfils tan diversos puguin fer d'entrenadors, Lapso va crear la seva pròpia acadèmia: "Fem audicions, una formació de dos mesos i al final uns exàmens, és realment un curs en el qual cal implicació", explica Llopart.

Alhora, cada coach té el seu perfil a la web, que inclou també el tipus de música que utilitza a les seves sessions, de manera que l'usuari pot triar la sessió a la qual anirà en funció de les seves preferències. "Cada sessió és única", reitera Llopart. De fet, el model de negoci també dista del gimnàs tradicional: "A diferència dels gimnasos, que acaben vivint dels socis que paguen i no hi van, nosaltres fem el pay-per-use, de manera que vivim de qui sí que ve i treballem perquè el client tingui ganes de venir", detalla Llopart. D'aquesta manera, l'usuari ha de reservar amb certa antelació la sessió a la qual vol assistir i pagar la classe, que val 19 euros per persona. "Tenim packs de sessions, i com més n'agafes més barata surt la sessió", explica la fundadora.

De moment, Lapso només compta amb un centre a Barcelona i una sola sala de ciclisme, que ja els comença a quedar petita, ja que de mitjana tenen un 75% d'ocupació durant tot el dia. Actualment, tenen en marxa un pla d'expansió per obrir a altres barris de la ciutat, i el 2023 van tancar una ronda de finançament d'1,5 milions d'euros, amb el fundador de Desigual, Thomas Meyer, liderant la inversió. Fins ara, la previsió del tancament de l'últim any és d'un augment de facturació del 47%, passant de 542.000 euros a més de 800.000. 

stats