Blog | Barcelona Treball
17/10/2013

Com ha de ser el cercador de feina professional?

És una realitat. Amb els recents canvis produïts en les relacions laborals els treballadors entrarem i sortirem del mercat de treball molt més fàcilment que abans. És per aquest motiu que convé plantejar-se la recerca de feina des d’un punt de vista molt professional. Si estàs en recerca activa de feina, tu ets la teva pròpia empresa, el teu propi cap i el teu propi treballador, per tant, totes les accions que facis repercutiran en el teu benefici.

Cargando
No hay anuncios

Planteja’t que ara tens una nova ocupació: la del “Cercador de Feina”. Per tant, tens unes tasques molt específiques a realitzar: fer el currículum, cartes de presentació, recull d’empreses per autocandidatura, gestionar i ampliar la xarxa de contactes, preparar-te les entrevistes, treballar la teva presentació personal, fer un seguiment dels processos, revisar diàriament les ofertes en els portals d’ocupació o contactar amb les agències intermediàries.

Considerant, doncs, que aquestes són les teves principals funcions com a “cercador de feina”, hauràs de donar especial importància a les següents competències que t’ajudaran a realitzar la teva tasca de manera més efectiva:

Cargando
No hay anuncios

Resistència a la frustració: Durant la teva recerca et trobaràs amb moltes negatives. És molt important que entenguis que forma part del procés. Persevera, confia en tu i viu totes les experiències com un aprenentatge.

Organització i planificació: Una bona organització t’ajudarà a fer un millor seguiment de les ofertes i a tenir la situació sota control. El resultat serà un increment de la teva efectivitat, una millora d’autoconfiança i la visió general de tota la feina que has realitzat.

Cargando
No hay anuncios

Interès per l’ordre i la qualitat: Quan facis un apropament a les empreses ha de ser impecable; interessa’t per elles i recull informació sobre la seva activitat i cultura empresarial abans d’enviar el CV o fer l’entrevista. Fes que la teva candidatura mostri la teva professionalitat i el teu "saber fer". Pensa que la qualitat dóna millors resultats que la quantitat.

Comunicació : Aprèn a presentar-te de manera atractiva però sintètica,per no esgotar la paciència del teu interlocutor; troba la millor manera de comunicar el teu valor afegit. En el currículum, la carta i l'entrevista, mostra totes les teves competències i motivacions. Com ara ets un comercial de tu mateix et serà molt útil millorar les teves tècniques de venda i de màrqueting personal.

Cargando
No hay anuncios

Creativitat: Troba noves formes d’apropar-te a les empreses que et diferenciïn de la resta: portfoli,videocurrículum o currículum creatiu són eines diferents que t’ajudaran a destacar.

Orientació al assoliment i Lideratge (personal): Ningú farà les coses per tu, per tant convé que tinguis clar quin és el teu objectiu professional i, encara que demanis consells a experts, tu mateix puguis crear el teu pla d’acció per aconseguir-ho. El més importat però, és que el segueixis i que desenvolupis la capacitat d’automotivar-te. També et serà molt útil definir uns indicadors que et confirmin que vas per bon camí.

Cargando
No hay anuncios

Treballa per desenvolupar més totes aquestes competències amb l'ajut del Diccionari de CompetènciesClau i el Programa d’Activitats de Barcelona Treball. Bona recerca!

Publicat per:Joana Sanz,Equip Tècnic de Barcelona Activa.