TECNOLOGIA

De mecànic que venia a Wallapop a facturar 100.000 euros al mes

La start-up Recomotor proporciona peces de cotxe de segona mà als tallers en temps rècord

Pol Casaponsa Sarabia
i Pol Casaponsa Sarabia

Gerard Palau, mecànic de professió, va decidir començar a vendre motors de cotxe per internet. Per Wallapop es va adonar de l’alta demanda que hi havia de diferents peces de vehicles i va decidir contactar amb Jan Amat, que treballava en una gestoria en línia de cotxes, perquè l’ajudés a automatitzar tot el procés. Després d’un temps van veure que aquesta plataforma no era la més eficient i que els tallers necessitaven una alternativa per aconseguir els materials més ràpidament.

És per això que els dos emprenedors van decidir crear Recomotor, una start-up que proporciona peces de segona mà als mecànics des de mitjans de l’any passat. Actualment, l’empresa ja té dotze treballadors i esperen augmentar la plantilla fins a vint l’any vinent. Quan van començar, els fundadors van fer una ronda d’inversió amb què van arribar a recaptar fins a 250.000 euros. El seu creixement és ara mateix exponencial: després d’haver facturat 100.000 euros el primer mig any, actualment ja ingressen aquesta quantitat cada mes. A part, Amat explica que en el futur tenen l’expectativa d’augmentar xifres i projecten arribar fins als 5 milions d’euros al llarg del 2023.

Cargando
No hay anuncios

Entre Espanya i Andorra, ja hi ha 2.000 tallers que confien en la seva plataforma per adquirir les peces que necessiten, dels aproximadament 30.000 que hi ha en total. Palau i Amat tenen la intenció de continuar creixent dins l’estat espanyol i, a més, volen fer el salt a França i Portugal a finals d’aquest any. D’aquesta manera, esperen internacionalitzar el projecte i “a poc a poc” anar arribant als tallers mecànics de tot el món.

El seu servei es basa en l’enviament de peces que hi ha als desguassos als seus clients. La rapidesa és un factor clau del negoci: abans, els mecànics perdien molt de temps buscant peces de segona mà en moltes pàgines web abans de trobar la que realment necessitaven. De fet, segons Amat, aquesta dificultat feia que molts acabessin comprant peces noves i, per tant, en paguessin un preu molt superior.

Cargando
No hay anuncios

Amb Recomotor, com que la recerca arriba a més de 400 desguassos repartits per tot Europa -en països com Alemanya, França i Itàlia- i es fa a través del número de producte, l’enviament es realitza en 24 hores -en el cas de les peces petites- o en 48 hores -les més grans-. A més, l’empresa de Palau i Amat té el compromís de fer arribar un pressupost al client en menys d’un quart d’hora.

Un altre punt a destacar és la fiabilitat que tenen les seves entregues. En aquest sector, la mitjana de peces defectuoses -de les de segona mà-és del 25%. Però ells han aconseguit reduir l’estadística fins al 4% gràcies a l’elaboració d’un estudi dels desguassos amb menys marge d’errors i, per tant, amb la selecció dels més fiables. Segons Amat, això ha sigut clau perquè molts tallers hagin “confiat” en el seu projecte, i destaca que tenen desguassos amb “incidència entre el 0% i l’1%”, la mateixa que tenen les peces obtingudes directament de fàbrica. A més, la start-up ofereix una garantia gratuïta d’entre tres i dotze mesos, depenent de la peça que es demani.

Cargando
No hay anuncios

El fundador de Recomotor creu que “l’auge dels productes de segona mà” els beneficia perquè les matriculacions “són molt més baixes que en anys anteriors”. A més, afirma que el seu servei també té un “benefici mediambiental”: “En un sector en què la contaminació és elevada, estirar la vida útil de les peces és molt important”.

Comprar per la plataforma també té un avantatge en el preu. Com que la start-up té pactes amb els desguassos, aquests últims els proporcionen un descompte del 20%. La rebaixa es veu reduïda pel marge de benefici que es queda la plataforma, tot i que “generalment sol sortir més econòmic”, assegura Amat.

Cargando
No hay anuncios

Segons el fundador de Recomotor, la seva plataforma representa una alternativa a l’existència d’una normativa europea que només permet comercialitzar amb peces de vehicles de segona mà als desguassos autoritzats -Centres Autoritzats de Tractament (CAT)-. Amat creu que això acabava sent “una pèrdua de temps per als tallers mecànics”, perquè trobar una peça del model adequat i que compleixi els requisits és “complicat”.