SERVEIS

L’Airbnb de la música que et porta els concerts a casa

Acqustic busca els músics més pròxims i desplaça el concert on vulgui el client; l’empresa ja té més de 600 grups en cartera i busca inversors

Natàlia Vila
i Natàlia Vila

Que el concert vingui a casa i els músics toquin al menjador, al terrat o al jardí. Aquesta és la proposta dels dos joves catalans que han fundat Acqustic, un negoci de base tecnològica que facilita l’accés als concerts privats per a totes les butxaques. La plataforma permet demanar concerts i músics de proximitat, “a l’estil Airbnb”, segons defineixen els mateixos fundadors; és a dir, a través de la geolocalització i amb un preu tancat d’inici.

El portal mostra un mapa on apareixen els diferents grups musicals, classificats per proximitat, estil musical i preu (que inclou el desplaçament fins a 50 quilòmetres). El client només ha de triar el lloc, l’espai, l’estil, el dia i l’hora de l’actuació. I, tal com fa Airbnb, la web d’Acqustic mostra els músics disponibles i la seva tarifa. Per comprovar si l’estil encaixa amb els gustos dels clients, la web també permet visualitzar una actuació, d’aproximadament un minut. A partir d’aquí, un clic i un pagament amb targeta finalitzen la compra.

Cargando
No hay anuncios

L’empresa va arrencar al novembre: “Primer vam començar a captar músics i al febrer vam obrir al públic; ara ja tenim més de 650 sol·licituds de projectes musicals que volen aparèixer en la nostra web”, explica Esteve Lombarte, el fundador d’Acqustic.

Lombarte es va formar en empresarials i màrqueting digital, però és un apassionat de la música: “Volia dedicar-me a alguna cosa que realment m’agradés, relacionada amb la cultura i la música, i va ser fixant-me en el model d’Airbnb que vaig tenir la idea; quan vaig arrencar l’hi vaig comentar a un amic, el Ferran Sáez, que és músic, i també es va apuntar al projecte”, explica Lombarte. Des del febrer ja han fet sis concerts i han començat a tancar acords per a esdeveniments: “Tenim clients particulars però també empreses, hotels i marques que fan esdeveniments”.

Cargando
No hay anuncios

Lombarte i Sáez han creat quatre línies de negoci diferenciades. D’una banda, els concerts a domicili, el leitmotiv d’Acqustic. Els ingressos, però, es limiten a un 20% de comissió per fer d’intermediaris (repartit entre un 5% que carreguen als músics i un altre 15% sobre el preu que paga el client). Per això, per assegurar la facturació, Acqustic també organitza experiències musicals i esdeveniments: d’una banda, els “concerts secrets”, una activitat que munten des de zero i per la qual cobren entrada. D’altra banda, també preparen esdeveniments per a hotels i restaurants: “Aquests són en realitat els ingressos recurrents, més que no pas els concerts a domicili”, admet Lombarte. La quarta línia de negoci se centra en els festivals: “Volem convertir-nos en un proveïdor més de les agències, de les marques i participar en el màxim d’esdeveniments”.

Amb aquesta estructura empresarial Lombarte i Sáez ja busquen inversors i preveuen tancar la primera ronda, d’uns 80.000 euros aquest estiu. “Estem parlant amb inversors privats, ens agradaria tenir com a molt quatre inversors de 20.000 euros cada un, o si pot ser, algun de més gran; ho fem així perquè al cap i a la fi aquestes persones entren a l’empresa i creiem que serà més fàcil de gestionar les decisions si el nombre de persones continua sent reduït”, argumenta Lombarte.

Cargando
No hay anuncios

El pla de viabilitat que presenten és ambiciós: “Ens agradaria tancar l’any amb una cartera de 1.000 músics i una facturació de 60.000 euros, i el 2018 esperem arribar als 200.000 euros de facturació amb les quatre línies de negoci que estem desenvolupant”, avança Lombarte. Fins ara la bona acollida de la seva proposta empresarial -sobretot pel que fa als concerts a domicili- només els ha portat un maldecap, que alhora és part del seu èxit: els vídeos. Després d’acceptar cada un dels grups de música (no tots passen el filtre de qualitat), Acqustic els cita per fer el vídeo de mostra de l’actuació: “Encara tenim uns límits, i dels 500 grups que han passat el filtre només en tenim 150 a la web; la majoria encara estan esperant per gravar el vídeo, tenim una cua brutal”, admet Lombarte.