ALIMENTACIÓ

El gran distribuïdor de tonyina ‘premium’ ja neda amb altres peixos

Arrom ha incorporat a la seva cartera productes com el salmó de Noruega i distribueix en exclusiva a Espanya

Albert Cadanet
i Albert Cadanet

De ser una peixateria de barri a distribuir el peix més selecte del món als millors restaurants d’Espanya. Aquesta és la trajectòria d’Arrom, una empresa de més de 50 anys que ha passat del Mercat de Santa Caterina a ocupar tota una nau a Mercabarna. De venedor minorista a un dels intermediaris amb el producte més exclusiu del mercat. Aquesta setmana la companyia va anunciar que ja posseeix la distribució en exclusiva a Espanya de la tonyina vermella Bluefin, de Mèxic. De fet, la tonyina s’ha convertit en el seu producte estrella, tot i que la marca ja mira cap a nous horitzons. Aprofitant el mateix acte, Arrom també va informar que ha afegit a la seva cartera de productes un salmó premium de Noruega (el Kvitsoy), el hamachi del Japó (un peix habitual per fer niguiris ) i el hiramasa de Dinamarca, ideal per cuinar sashimi. La incorporació de nous productes i la irrupció a Mercabarna han disparat la seva facturació: el 2015 va ingressar al voltant de 7,5 milions d’euros, i el 2017 ja va superar els 20 milions.

Arrom, a més, ha obert una nova línia de negoci. “El peix fresc és la nostra essència, però també treballem amb el congelat”, va explicar Josep Comas Arrom, propietari de l’empresa. A través d’una infraestructura especialitzada, el peix es congela a -60 graus i es conserva en forma de lingots. “En molts restaurants falta formació; així el peix arriba en una forma molt més fàcil de treballar però amb totes les propietats que conté el peix fresc”, va dir l’empresari.

Cargando
No hay anuncios

Comas admet que Arrom “té un gran potencial”, i és per això que volen triplicar el seu espai a Mercabarna, ara de 1.000 metres quadrats. De moment, però, prudència: “No podem fer un pas més si no ens acompanya la infraestructura”, conclou Comas.