TECNOLOGIA

Carregar el mòbil mentre prens el cafè

YUP!Charge, que ha convertit bateries per a telèfons en suports publicitaris per a establiments comercials, busca capital per créixer

D.c.s.
i D.c.s.

En L’última dècada la societat ha inclòs un nou ítem en el seu llarg llistat de preocupacions: tenir prou bateria al mòbil. Branco Calleja ho va veure clar fa deu anys durant un viatge per Àsia, i des de llavors està al capdavant de YUP!Charge, una companyia que s’ha especialitzat a posar carregadors de telèfon per tot arreu. “Era una necessitat i hem aconseguit desenvolupar aquest servei gratuït com un suport de publicitat”, explica el fundador de la companyia. És tan fàcil que en alguns bars i restaurants un client pot agafar un carregador i portar-lo a la taula. A partir d’aquí el temps de càrrega dependrà del que faci durar el cafè.

La companyia va començar com una simple distribuïdora comercial d’aquest tipus de ginys, però al final va optar per fer-se’ls ella mateixa a la nau industrial que té a Montcada i Reixac. A més dels que podien servir com a suports publicitaris, en llogaven d’altres de més grans per a fires o actes de tota mena, a més d’oferir la tecnologia que puguin necessitar institucions públiques com ajuntaments o supermercats. Ara el seu objectiu és desplegar la seva xarxa a través de locomotores de serveis: els aeroports d’Aena, les estacions d’Adif, les oficines de Correus o grans supermercats. De moment, per als pròxims tres anys, el seu objectiu és desembarcar en 75 centres comercials i en 150 gimnasos de Barcelona i Madrid.

Cargando
No hay anuncios

La companyia té una altra pota, que de moment no dona cap mena d’ingressos: una aplicació per a mòbil que va llançar ara fa tres anys i que permet saber on hi ha punts de recàrrega. La idea de Calleja és que aquest geolocalitzador acabi sent més pràctic: que pugui avisar al telèfon quan és a prop d’un punt de connexió, si és que és necessari. Aquesta opció potser permetria a YUP!Charge aconseguir ingressos gràcies a l’aplicació per a smartphones, que és, de fet, l’objectiu final que té l’empresa.

Tot i la dècada d’experiència que té la companyia, Calleja reconeix que el mercat s’ha obert en els últims tres anys, un cop s’ha acabat la crisi i es comença a veure una millora de la inversió publicitària. I per a la nova etapa de l’empresa, que factura al voltant d’un milió d’euros anuals, busca mig milió d’euros de capital per impulsar el creixement de la companyia, que, a més d’Espanya, és present en 24 països d’arreu del món. En tots amb socis locals. Competència? “De directa no en tenim”, diu Calleja, convençut que encara tenen una mica d’avantatge.