OCI

Les assegurances de viatge ja tenen comparador ‘online’

La ‘start-up’ catalana Mondo escull automàticament la millor oferta per a l’usuari en pocs segons i gratuïtament

Albert Cadanet
i Albert Cadanet

L’equipatge, diners o qualsevol dispositiu per immortalitzar moments són alguns dels elements que la majoria de viatgers consideren imprescindibles a l’hora de fer una escapada. A aquests s’hi està sumant la contractació d’una assegurança de viatge, una pràctica que en alguns mercats està més que consolidada. I en aquest escenari apareix Mondo, una start-up catalana que funciona com els comparadors d’ofertes d’hotels. L’usuari introdueix les dades que li demana la plataforma (temps d’estada, país de destí o data de naixement, entre d’altres). Després, el seu propi algoritme s’ocupa de la resta. En menys d’un minut, al viatger se li ofereix “la millor oferta disponible”, apunta Ricard Domènech, cofundador i director d’operacions de Mondo.

“El que diferencia Mondo de la resta de comparadors és que nosaltres som també un recomanador”, destaca aquest emprenedor. A diferència d’altres portals, Mondo ofereix a l’usuari una única opció d’assegurança que ofereix cobertures de tota mena (assistència mèdica, compensació per robatori o indemnització per accident, per exemple). A partir d’allà, els clients poden ampliar l’assegurança a altres cobertures (per pràctiques esportives de risc, per exemple) i augmentar la quantitat a percebre en cas que s’hagués d’indemnitzar el viatger.

Cargando
No hay anuncios

“L’argot del món assegurador és molt complex; la nostra voluntat és automatitzar tot aquest procés”, explica Domènech. Tant ell com el seu soci, David Pérez, saben de què parlen. Els dos van treballar com a executius del grup Zurich i van trobar en aquest negoci una gran oportunitat per créixer. Segons Mondo, menys del 30% dels viatgers espanyols contracten una assegurança de viatge. Valorant aquestes dades, el potencial del projecte és “molt gran”, diu Domènech.

El servei que ofereix Mondo és ara mateix gratuït per als usuaris. El negoci d’aquesta start-up es concentra en la seva relació amb les asseguradores. En cada operació que es tanca, Mondo s’emporta una comissió (de la qual no es detalla la quantitat) sobre el preu que cobra l’asseguradora. Entre la seva cartera de clients hi ha empreses de la talla d’AXA o Zurich. “Aquestes empreses, que són especialistes en el sector, representen aproximadament el 75% del mercat”, assenyala Domènech. El repte, asseguren des de Mondo, és ara arribar al 25% restant per oferir un servei més complet al client.

Cargando
No hay anuncios

Tot i ser una empresa molt jove (va néixer al març), Mondo ja ha pogut celebrar diversos èxits al llarg de la seva, de moment, curta vida. A principis d’agost va tancar una segona ronda de finançament per 215.000 euros i ja ha donat cobertura a més de 1.600 viatgers.

Sens dubte, un dels grans esculls de la majoria de start-ups arriba a l’hora d’obtenir beneficis, una fita que sol tardar uns anys. Mondo es pot convertir, en poc temps, en una de les excepcions que confirma la regla. “Algunes línies de negoci ja són rendibles actualment”, assegura Domènech. Si el pla de negoci avança al ritme actual, l’empresa preveu facturar mig milió d’euros en el seu primer any d’activitat.

Cargando
No hay anuncios

De cara als pròxims mesos, els dos socis ja treballen en dues línies per ampliar el seu volum de negoci. Mondo acaba d’entrar en el món B2B, que preveu acords amb operadors turístics que inclouran assegurances en els seus viatges. A través d’operacions com aquestes, l’empresa pretén facturar a Espanya entre cinc i set milions d’euros en tres anys. L’altre gran projecte d’aquesta start-up catalana és la internacionalització. Ara mateix, el servei només permet assegurar persones de nacionalitat espanyola i el tàndem Domènech-Pérez vol obrir-se a altres mercats on la compra d’assegurances de viatge és més habitual (els Estats Units o l’Amèrica Llatina, per exemple).

La qualitat, diuen, és el seu factor diferencial, però la competència en altres països és forta. Per situar-nos: Lemonade (una firma del sector fundada a Nova York) va recaptar 11,6 milions d’euros en el moment de la seva fundació. Mondo, de moment, ja s’ha presentat amb èxit a Espanya.