Empreses19/01/2014

Reinventa't

Després de treballar en una xarxa social, ha decidit muntar una comunitat 'online' de dissenyadors de moda independent

Andrea Rodés

Xarxes

L'Andrea Garí va estudiar humanitats però de seguida es va sentir atreta pel món online. El 2008 se'n va anar a Madrid per treballar a la xarxa social Tuenti, que s'acabava de crear. El 2012, quan la xarxa va començar a créixer, Garí va decidir que preferia emprendre. ¿La idea? Un portal per donar suport i visibilitat als dissenyadors de moda emergents.

Accés

Cargando
No hay anuncios

Després d'un any desenvolupant la web i seleccionant dissenyadors que s'ajustessin als seus criteris, al setembre Garí va presentar Trendzo, una web on es mostren i es poden comprar les col·leccions de 21 creadors de tot l'Estat. "Som un punt d'accés al mercat per als creadors joves, que no poden pagar-se la participació en una fira", diu Garí.

Pells

Cargando
No hay anuncios

Garí prioritza els dissenyadors que aposten per revaloritzar els materials de qualitat -"El retorn a les pells, per exemple", diu-, la innovació i la producció artesana i local, de proximitat. "No són peces de preu baix", diu Garí. La web ja té prop de 350 usuaris registrats i el tiquet de compra mitjà és de 90 euros, del qual Trendzo reté una comissió.

Aparador

Cargando
No hay anuncios

El públic objectiu són homes i dones d'entre 25 i 40 anys amb cert poder adquisitiu. "La moda no deixa de ser un capritx", admet Garí. No obstant, es tracta d'un mercat global. "Els japonesos, per exemple, estan interessats a descobrir creadors espanyols", explica. A part dels ingressos per la venda directa, la web cobrarà pel servei d'aparador per a professionals.

Aparador de moda i xarxa social

Cargando
No hay anuncios

Per diferenciar-se d'altres portals de moda, Trendzo ha apostat per l'enfocament de xarxa social, permetent que dissenyadors i usuaris comparteixin missatges i opinions. "El prescriptor és molt important", diu Garí.