Empreses16/02/2014

Reinventa’t

Després de treballar en màrqueting de gran consum i en periodisme, dos amics han muntat una plataforma de formació ‘online’

Andrea Rodés

París

L’Alexandra i el Xavier eren amics de l’escola i fa prop d’un any es van retrobar a París. L’Alexandra treballava en una multinacional i el Xavier era periodista, però a tots dos els interessava el món de l’educació online. Després d’unes quantes trobades, van decidir muntar el seu propi negoci, inspirat en models d’èxit com la web Coursera, amb 6 milions d’usuaris.

Intuïció

Cargando
No hay anuncios

Amb un capital inicial de 40.000 euros i l’ajuda d’un tercer soci programador, fa cinc mesos van llançar Homuork, una eina per dissenyar cursos de formació en format audiovisual dirigit a empreses. De moment el seu producte estrella són els cursos de formació per a becaris i nous treballadors. “Tenim una plataforma molt intuïtiva i de fàcil ús”, diuen.

Interacció

Cargando
No hay anuncios

Homuork permet combinar vídeos lectius de 3 o 4 minuts amb slides, tests i preguntes, i facilita la interacció amb l’usuari. També permet compartir qüestions d’altres usuaris, cosa que fomenta l’aprenentatge horitzontal, o posar “m’agrada” a intervencions d’altres usuaris, com si fos una xarxa social, explica Orri. “És un servei molt customitzable”, afegeix.

Potencial

Cargando
No hay anuncios

El model de negoci està basat en la llicència de software i la creació de contingut per a cursos online. Els projectes costen entre 8.000 i 12.000 euros i ja n’han tancat diversos en els últims mesos. L’objectiu és arribar a facturar 250.000 euros el 2014. A més, Homuork ha rebut un préstec públic d’Enisa i un altre de l’ICF per un valor total de 140.000 euros.

Per a empreses innovadores

Cargando
No hay anuncios

Homuork és una plataforma online que permet generar cursos formatius basats en el vídeo de manera intuïtiva i interactiva. Els seus clients principals són empreses que volen oferir formació corporativa als seus empleats.