‘PORCA MISERIA’
Empreses30/11/2014

Rayo Vallecano

i
Nicola Padovan

Heu vist el Rayo Vallecano? La seva acció per ajudar la Carmen ha estat tot un èxit. Un èxit moral i potser, fins i tot, vist des d’una perspectiva més àmplia, un èxit de màrqueting i comunicació. Amb una decisió-sorpresa, comunicada per l’entrenador Paco Jémez en una roda de premsa, aquest equip de futbol s’ha convertit realment en alguna cosa més que un club.

Des d’un punt de vista estrictament empresarial, la relativament petita inversió ha obtingut un retorn d’imatge molt superior al de moltes campanyes publicitàries milionàries protagonitzades per multinacionals. Pensem, per exemple, en els esforços de Coca-Cola Ibérica per intentar recuperar-se després d’haver protagonitzat uns polèmics ERO amb concursos per a joves escriptors o la recuperació de les Tablas de Daimiel.

Cargando
No hay anuncios

Així doncs, veiem que amb una mica de creativitat, fantasia i sensibilitat per les preocupacions socials del mercat de referència podem fer comunicació de la bona.

Ara seria fàcil fer la comparació amb el Barça i parlar de Qatar, dels drets humans, de l’Unicef...

Cargando
No hay anuncios

Tan fàcil, que no ho faig. (Opcional: tan fàcil, que prefereixo no fer-ho.)