15/03/2015

Llaüt-bar: l’última incorporació a la moda dels ‘foodtrucks’

Blai Pera va estudiar publicitat, però per motius familiars les seves experiències professionals sempre han anat lligades al món del teatre. L’any 2010, però, va marxar sis mesos a Nova York per canviar d’aires i allà va descobrir els foodtrucks, les caravanes de menjar ambulant. “Te les trobaves a cada cantonada”, recorda. En tornar a Barcelona el Blai no va poder treure’s del cap la idea de muntar el seu propi foodtruck. “Era un concepte que encaixava molt bé amb el meu esperit firaire: he recorregut Catalunya de dalt a baix seguint els bolos de teatre”, explica. L’estiu passat, anant de Pals a Cadaqués, se li va ocórrer finalment una idea original per al foodtruck : el faria sobre un llaüt, l’embarcació típica de l’Empordà. Una setmana després, el Blai ja havia comprat un llaüt de segona mà i havia iniciat les reformes, en què va invertir un total de prop de 15.000 euros de la seva butxaca. L’emprenedor va presentar per primer cop el llaüt-bar al desembre a la Shopping Night de Barcelona, i des de llavors ha participat en altres festivals, com el Palo Alto Market i MercAntic, a Sant Cugat. Al llaüt s’hi poden degustar plats inspirats en la cuina empordanesa, com l’entrepà de calamarsons amb sofregit i el sushi amb anxoves de l’Escala. Pera calcula que per fer rendible el negoci ha de vendre entre 280 i 300 tiquets al dia, “depenent de la tarifa que facin pagar per participar en un festival”, diu, i no descarta que el model sigui escalable a altres zones de l’estat en un futur. Pera també ofereix l’opció de llogar el llaüt-bar per a casaments i festes privades.