ESPECIAL TECNOCAMPUS
Empreses25/01/2015

Impuls per als inversors

La segona Escola d’Inversors, en marxa a partir del febrer

Bernat Vilaró

Al febrer es posa en marxa la segona Escola d’Inversors del Tecnocampus, el programa formatiu que ofereix eines i metodologia per gestionar les fases del procés d’inversió privada en empreses de nova creació. La tècnica del projecte, Yolanda Fernández, explica que l’Escola s’adreça a empresaris en actiu o retirats, a directius d’empreses i en general a persones amb capacitat financera que volen diversificar riscos i capital invertint en diferents projectes i start-ups.

La primera edició va tenir lloc el juliol passat amb l’objectiu de professionalitzar els membres del Club d’Inversió del Tecnocampus, oferint una formació de qualitat amb l’objectiu d’incrementar la seva seguretat a l’hora d’invertir i, en conseqüència, l’èxit de futures inversions. En total hi van participar 15 inversors. “El resultat, molt satisfactori, ens ha animat a seguir treballant en aquesta línia i posar en marxa la segona edició perquè puguin beneficiar-se’n més inversors potencials d’arreu del territori”, afegeix Fernández.

Cargando
No hay anuncios

En paral·lel, des de l’àrea de finançament s’ha posat en marxa un nou producte d’inversió privada, el Finançament Pre-Seed, que s’adreça a projectes que “neixen a les aules dels centres universitaris del Tecnocampus i estan en fase de prototip per validar la seva proposta de valor en un context real de mercat per sortir-hi amb més probabilitats d’èxit”, tal com detalla la tècnica. En una primera fase, els inversors poden adquirir tiquets de 500 euros i, si l’empresa s’acaba constituint, podran convertir-se en socis o bé recuperar els diners amb un interès prèviament pactat.

Ara hi ha quatre projectes universitaris que han participat en aquesta primera ronda: un sobre solucions agritectòniques per al cultiu ecològic de plantes en entorns urbans, una apli de notícies fotogràfiques hiperlocals, una plataforma online de terrasses amb encant i una xarxa social que recomana productes i e-commerces.