HIGIENE
Empreses18/01/2015

Fundes de vàter que són barreres bacteriològiques

L’empresa WC Protect, nascuda en plena crisi, l’any 2011, aposta per la fabricació d’un producte sanitari d’ús quotidià

Patricia González

BEGOÑA FERRERAS, SARAGOSSANA de naixement, fa catorze anys que es va establir a Catalunya gràcies a una oportunitat laboral. Treballava al departament de finances i comptabilitat d’una multinacional quan va decidir encetar el seu propi projecte empresarial. Fruit de la seva experiència als lavabos públics, decideix crear un protector per a la tassa del vàter que és una barrera bacteriològica per impedir un possible contagi de malalties.

La creadora va deixar la feina per dedicar-se íntegrament a WC Protect. La seva idea és ajudar a fer que seure a la tassa no suposi un risc per a la salut. “Hi ha molta gent que ha de seure al lavabo, com les dones, els nens, les persones grans i els operats de genoll o de maluc”, diu la seva creadora.

Cargando
No hay anuncios

Fins ara, els materials utilitzats en països com Itàlia i el Regne Unit per cobrir la peça del lavabo no s’allunyaven dels utilitzats com a paper higiènic, i aquí és on el producte de Ferreras innova. “WC Protect no és de paper, sinó que té una part plastificada i una altra que és com el teixit utilitzat als quiròfans”, apunta. Aquest material no es mulla i fa de barrera contra qualsevol bacteri o virus. A més, incorpora un petit adhesiu per garantir que no es mou mentre es fa servir.

Deixar la feina per dedicar-se al nou negoci va ser un maldecap des del principi, ja que va trigar molt a trobar un fabricant. “Per desgràcia, queden poques fàbriques a Espanya que es dediquin a fer aquest tipus de teixit, però al final la vaig trobar i hem tingut una molt bona relació”, afirma Ferreras.

Cargando
No hay anuncios

La inversió inicial era de 8.000 a 10.000 euros, que es van destinar bàsicament a drets de propietat industrial com la patent i el registre de la marca. “Com a economista, no sabia quins passos havia de seguir per fundar la meva empresa, però vaig comptar amb els meus amics i els seus contactes”, diu. Ferreras va haver d’aprendre aspectes com el màrqueting i el packaging per poder “posar cara i ulls al producte” i poder-lo posar a la venda.

Però l’empresària admet que la part més complicada va ser trobar un distribuïdor. “No pensava que fos tan difícil introduir-se en aquest món”, confessa Ferreras. I afirma: “Creia que amb una bona idea i un bon producte el mercat seria conscient de la seva potencialitat i l’acolliria. Però m’he trobat molts nos”. El primer sí va arribar de part d’Hipercor i El Corte Inglés, que va apostar per WC Protect i el va posar a la venda als seus establiments. “A poc a poc i amb paciència la cartera de clients creix: Mothercare, Ahorra Más, Consum, Alcampo i Simply, a més d’algunes farmàcies i parafarmàcies que han volgut vendre’l”, cita.

Cargando
No hay anuncios

Els ingressos de l’empresa “no arriben a xifres de sis dígits”, però el seu benefici estimat per a l’any 2014 és de més de 100.000 euros: “Els ingressos em permeten cobrir despeses i viure de la meva empresa”. WC Protect està integrat per Begoña Ferreras, que s’encarrega del màrqueting i la part comercial, els quatre operaris que fabriquen exclusivament el producte a la fàbrica i professionals freelance eventuals, contractats per ajudar-la en aspectes com el disseny del logotip.

De moment el producte es pot trobar en botigues espanyoles i portugueses, tot i que l’empresària ha confessat el seu desig de seguir exportant, sobretot a França. De fet, en el packaging ja hi incorpora el nom del producte en francès.

Cargando
No hay anuncios

Ferreras admet que té una matèria pendent amb distribuïdors catalans com Condis i Bon Preu. “Porto catorze anys a Catalunya i aquí hi ha un esperit de l’emprenedoria que no es respira en altres llocs, i em fa molta il·lusió aconseguir un contracte amb algun gran distribuïdor català per poder-ne formar part”, afirma.