Cosmètica

El desodorant que dura set dies, un miracle català

El producte, que té la mateixa textura que una crema, l’ha creat la marca de cosmètica online Cocunat i és resistent a l’exercici físic i les dutxes

La seva manera de treballar és tan senzilla com alhora complexa: detectar quins productes falten al mercat i crear-los. És així com ha sortit el primer desodorant que -tenint en compte la seva efectivitat- et recorda aquell mític eslògan de la competència: “No t’abandona”. Dura fins a set dies, en funció del tipus de bactèria que tingui cada persona, i resisteix fins i tot l’exercici físic i les dutxes. L’han batejat amb el nom d’Unbeatable, que traduït al català vol dir immillorable, i la seva creadora és la marca catalana online pionera en cosmètica sense tòxics Cocunat. L’efectivitat del nou producte -l’empresa ja n’ha patentat la fórmula- s’ha aconseguit gràcies a l’R+D, una àrea a la qual la start-up destina un 10% del pressupost anual.

Inscriu-te a la newsletter EmpresesInscriu-t’hi
Inscriu-t’hi

L’ingredient clau de l’Unbeatable són les sals de magnesi del mar Mort, que aconsegueixen un triple objectiu: reduir l’olor corporal durant dies, absorbir la suor i controlar el creixement de bactèries. La resta de components segueixen elleitmotiv de la companyia i són 100% naturals. Hi ha olis essencials de lavanda, arbre de te o eucaliptus, entre altres. A més de la durada, l’altra particularitat d’aquest desodorant és la textura, que és una crema. Però abans d’aplicar-la primer cal exfoliar la pell amb una esponja i, un cop posada, esperar que s’absorbeixi. “Triga entre quatre o cinc minuts”, explica Sara Werner, fundadora de la marca juntament amb Ignacio Faus. L’èxit és inqüestionable. Al febrer, només 48 hores després del llançament, es va exhaurir el producte i ja van per la tercera reposició, amb llista d’espera inclosa.

Cargando
No hay anuncios

Cocunat va néixer el 2013 com una empresa distribuïdora de marques de cosmètica toxic free -és a dir, lliures de tòxics-, una etiqueta que de seguida van registrar. El 2017, amb una plantilla formada només per quatre treballadors, els fundadors van decidir provar sort i crear el primer producte de marca pròpia. “Vam voler fer un testeig per veure si funcionava. Era una mousse corporal i en vam fer un tiratge de 400 unitats”, recorda Werner. El llançament només es va comunicar per correu electrònic als clients que ja hi havien comprat alguna vegada i la sorpresa va ser que en només 24 hores van vendre el doble de les unitats que tenien: 800. “Vam haver de començar a comprar caixes per respondre a la demanda”, recorda. A partir d’aquí van crear la línia facial i la marca va anar creixent amb nous productes i obrint nous mercats, sempre online. La línia estrella és el que anomenen el mètode Curly, un pack de tres productes per a cabells arrissats.

Cargando
No hay anuncios

El 2019 Cocunat tancava l’any amb unes vendes de 4 milions d’euros. I llavors va arribar el covid. El que per a moltes empreses ha suposat una soga al coll, per a Cocunat ha tingut l’efecte contrari. Durant la primera onada de la pandèmia, la del confinament domiciliari, van parar la producció i es van dedicar a fer gel hidroalcohòlic i mascaretes per enviar als hospitals. Passat el primer pic de la pandèmia van tornar a la seva activitat i aquí és on es va produir el boom. Van començar a registrar una allau de vendes, fins al punt que van tancar el 2020 amb una facturació de 32 milions d’euros, un augment del 800% respecte a l’any anterior. “Vam arribar a un públic nou, consumidors que sempre compraven en botigues físiques i van passar a l’online pel context”, explica la fundadora. Van fer el salt dels 90.000 clients habituals del 2019 als 600.000 compradors el 2020. Dels 32 milions d’euros, un 62% són vendes internacionals. De fet, els Estats Units són el seu segon mercat després d’Espanya. “Aquest creixement se sustenta en part per la capacitat productiva. En només quatre mesos som capaços de detectar la necessitat del consumidor i llançar-la al mercat”, afirma.

A diferència d’unes altres empreses del sector, de moment descarten fer el salt de l’online a la botiga física. Tot i així, sí que es poden trobar una part dels seus productes a les botigues Druni i estan negociant l’entrada a altres cadenes que ara per ara no volen revelar. Tenint en compte el creixement, l’objectiu que s’han fixat per al 2021 és arribar als 100 milions en vendes. De moment han passat en un any de 15 a 62 treballadors. La producció la tenen subcontractada a cinc fabricants de cosmètica d’Espanya, mentre que a la planta de Sant Just Desvern creen els productes “que encara no existeixen al mercat”.