'PORCA MISERIA'
Empreses06/01/2013

La cultura de la coca-cola 'light'

Nicola Padovan

Aquest refresc tan popular (ocupa el segon lloc en consum als EUA i només a Espanya se'n venen 350 milions de litres a l'any) no és només una beguda. És un símbol d'una determinada concepció mental que ha arrelat fortament en la societat occidental. Beure dolç i no engreixar-se. De la mateixa manera, molta gent vol serveis públics de nivell pagant pocs impostos i llegir diaris de qualitat sense adquirir-los, i molts governs pretenen la recuperació econòmica sense incrementar la despesa.

També a Catalunya tenim molts aficionats a la coca-cola light . Són els que desitgen un estat del benestar del mateix nivell que a Suècia i tenen por d'un procés d'autodeterminació; que volen infraestructures modernes o una baixada d'impostos i segueixen enganxats a la beguda amb edulcorant madrileny; s'indignen per la llei Wert però no es mullen pel dret a decidir. Per beure coca-cola light no cal ser espanyolista (concepte no negatiu). Es pot ser catalanista d'allò més amb una llauna d'aquesta beguda al cor.

Cargando
No hay anuncios

Nicola Padovan és un empresari italià.