Mercat de fitxatges

Nova vida per al directiu que va fer gran Cellnex

Tobías Martínez fitxa com a assessor pel fons francès Antin i Jordi Clos serà president de Turisme de Barcelona

3 min
Tobías Martínez, primer executiu de Cellnex.

Nova vida per a qui va ser al capdavant d'una de les principals cotitzades catalanes de l'Íbex-35 i nou càrrec per a un dels empresaris amb més tentacles de Barcelona. D'una banda, l'ex conseller delegat de Cellnex Tobías Martínez passarà de gestionar torres de telecomunicacions a assessorar un gran fons francès per, precisament, invertir en infraestructures. D'altra banda, aquesta setmana també s'ha confirmat que l'hoteler Jordi Clos serà el nou president de Turisme de Barcelona. El també president del Gremi d'Hotels de Barcelona és el nom escollit pel flamant president de la Cambra, Josep Santacreu, per ocupar aquesta cadira.

El fons francès Antin fitxa Tobías Martínez, ex conseller delegat de Cellnex

L'ex conseller delegat de Cellnex Tobías Martínez s'ha incorporat a la firma de capital risc francesa Antin Infrastructure Partners com a assessor sènior. Segons va informar la companyia, busquen l'experiència del directiu per identificar i desbloquejar oportunitats en els sectors d'energia i medi ambient, digital, transport i infraestructura social a tot Europa i l'Amèrica del Nord. Martínez va dirigir la gestora de torres de telecomunicacions des del 2015 fins al juny del 2023, quan va deixar la cotitzada catalana després de disparar-ne el creixement. El conseller delegat d'Antin, Alain Rauscher, va apuntar que Martínez serà un "recurs inestimable i de gran confiança a l'hora de proporcionar assessorament estratègic" als sectors en què operen.

Jordi Clos, nou president de Turisme de Barcelona

Amb l'arribada de Josep Santacreu a la Cambra de Comerç de Barcelona comença un nou ball de cadires en moltes entitats que depenen d'aquest ens. Com va avançar On Economia, un dels primers nomenaments de l'ex director general de DKV Espanya és el de l'hoteler Jordi Clos a la presidència de Turisme de Barcelona, l'agència de promoció turística de la capital catalana. El propietari de la cadena Derby Hotels, que ja ocupava la vicepresidència d'aquest ens, també presideix el Gremi d'Hotels de Barcelona i agafarà el relleu d'Eduard Torres, que ha estat en aquest rol durant els últims quatre anys, en què la candidatura independentista Eines de País era al capdavant de la Cambra.

JORDI  CLOS

Gabriel Jené renova a la presidència de Barcelona Oberta

Mentre alguns empresaris sumen nous títols al currículum, d'altres renoven la seva continuïtat. La Unió d'Eixos Comercials i Turístics de Barcelona –més coneguda com a Barcelona Oberta– va celebrar aquesta setmana la seva assemblea general per tornar a votar els càrrecs de la junta directiva i va reelegir l'actual president de l'entitat, Gabriel Jené. El conseller delegat de la cadena de botigues de tèxtil per a la llar La Mallorquina es mantindrà a la presidència per a un nou període de quatre anys.

Raffaele Annecchino serà el nou assessor de Mediapro a l'Orient Mitjà

El grup Mediapro ha fitxat com a assessor estratègic a l'Orient Mitjà l'italià Raffaele Annecchino, expert en la indústria dels mitjans i l'entreteniment. La seva incorporació es farà a través de l'empresa del directiu, Blue Ocean Media Partners, i el grup català assegura que "serà estratègica en la posada en marxa de noves línies de negoci a la regió i el desenvolupament de nous continguts". Annecchino –que també va ser conseller delegat de Paramount International Networks Streaming Studio– donarà suport i potenciarà l’activitat a la zona de Mediapro, que compta amb oficines a Qatar, Turquia i dues als Emirats Àrabs.

El directiu Raffaele Annecchino.

Tinsa Espanya nomena Eduardo Mora director de negoci digital de particulars

Tinsa Espanya, la principal empresa de valoració, consultoria i dades del sector immobiliari, ha nomenat Eduardo Mora director d'estratègia de màrqueting i negoci digital de l'àrea de particulars. Aquest és un càrrec de nova creació que té com a objectiu impulsar el canal digital per al client directe, segons va explicar la companyia. Mora és llicenciat en publicitat i relacions públiques per la Universidad Nebrija (Madrid), té un MBA i fins a la seva incorporació a Tinsa treballava com a director de màrqueting i estratègia digital a la firma sanitària Unilabs.

stats